کد خبر : 34855
تاریخ انتشار : جمعه 28 مهر 1396 - 11:23

واکنش رییس نظام صنفی کشاورزی به اظهارات وزیر بهداشت / زیر سوال بردن تولید داخلی، بی انصافی به تلاش کشاورزان است

به هیچ عنوان فرمایشات وزیر محترم بهداشت را تایید نمی کنیم.

به هیچ عنوان فرمایشات وزیر محترم بهداشت را تایید نمی کنیم.

رییس نظام صنفی کشاورزی ایران در گفتگو با دهقان نیوز گفت: استناد سخنان وزیر محترم بهداشت، به نقل قول از نانوایان در خصوص استفاده از نمک به دلیل عدم کیفیت آرد تولیدی از گندم نمی تواند دلیل متقنی برای بی کیفیتی گندم تولید داخل باشد.

محمد شفیع ملک زاده در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت گفت: مدت های مدیدی است که در کشور به این بهانه از افزودنی هایی مانند جوش شیرین و نمک در نان و بدون دلیل علمی استفاده می شود که با پیگیری وزیر محترم بهداشت، مصرف جوش شیرین کاهش یافته است و باید برای کاهش مصرف نمک نیز این کار پیگیری شود. لیکن زیر سوال بردن تولید داخلی فقط با عنوان نمودن عدم کیفیت آرد تولیدی از گندم داخلی و حمایت از واردات گندم، بی انصافی و بی توجهی به تلاش کشاورزان زحمتکش است که با تلاش شبانه روزی خود توانستند در تولید این محصول اساسی، کشور را به خود کفایی و استمرار آن برسانند.

وی افزود: طرح این مسائل با اصول اقتصاد مقاومتی و سیاست های دولت محترم برای خودکفائی در محصولات اساسی و استراتژیک متضاد بود و باعث دلسردی مسئولین تلاشگر در تحقق اقتصاد مقاومتی و کشاورزان زحمتکش می شود و ضربات سنگینی را بر اقتصاد و امنیت کشور وارد می کند.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که بدانیم از مسائل مهمی که امروز با توجه به شرایط موجود در کشور عزیزمان ایران اسلامی لازم است همه آحاد ملت اعم از بخش دولتی و بخش خصوصی برای عینیت بخشیدن به آن باید از هر گونه کوششی دریغ نورزیم موضوع تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی است که هم در بحث تولید پایدار و استمرار خودکفایی و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی می توانیم نقشه شوم اجانب و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را بر آب نموده و شرشان را بخودشان برگردانیم.

ملک زاده گفت: نظام صنفی کشاورزی ضمن تشکر از زحمات وزیر محترم جهاد کشاورزی در جلوگیری از واردات محصولات کشاورزی و توجه ویژه به تولید داخلی و حمایت از آن اعلام می دارد که طرح مسائل این چنینی، پایمال نمودن زحمات تمام کسانی است که با برنامه ریزی و اجرا توانستند در تولید، کشور را به خودکفایی برسانند. نظام صنفی کشاورزی همگام با سایر تشکلها و مسئولین محترم و دلسوز وزارت جهاد کشاورزی در تلاش هستند که با همدلی و برنامه ریزی صحیح و کارآمد، زمینه افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی کشاورزی را فراهم کنند که به لطف خداوند بزرگ و همکاری مسئولین توانسته ایم در سنوات اخیر در تولید محصول اساسی گندم خودکفا شویم و دغدغه واردات آن را نداشته باشیم تا جایی که امروزه قادریم به برخی کشورهای اروپایی گندم صادر کنیم و جالب است بدانیم علیرغم بیانات وزیر محترم بهداشت مبنی بر بی کیفیت خواندن گندم داخلی، تعدادی از کشورهای اروپایی که ادعای تمدن بالا و حساسیت شدید بر کیفیت محصولات کشاورزی را دارند با شناخت کامل از گندم تولیدی خواستار خرید گندم از ایران بوده و هستند که اخیرا هم میزان قابل ملاحظه ای به کشورهای اروپایی صادر شده است.

رییس نظام صنفی کشاورزی ایران افزود: هیچ دلیل علمی برای افزایش کیفیت نان در اثر افزودن نمک طعام وجود ندارد و در حال حاضر به دلیل مرغوبیت گندم تولید داخل توانسته ایم سیصد هزار تن گندم به کشور ایتالیا صادر کنیم.

ملک زاده گفت: نکته مهم این است که آیا تنها افزودن نمک در نان، سلامت جامعه را به خطر می اندازد؟ و آیا نمک موجود در سایر موادغذایی و دیگر محصولات، سلامتی مردم جامعه مارا تهدید نمی کند و هیچ آسیبی نمی بینند؟

 وی تاکید کرد: ما به هیچ عنوان فرمایشات وزیر محترم بهداشت را تایید نمی کنیم و آن را به ضرر تولید داخلی و بی توجهی به تلاش کشاورزان و زحمتکشان آسیب پذیر جامعه می دانیم و از طرفی طرح این چنین مسائلی را کمک به تحقق اهداف مخالفان و ریختن آب به آسیاب دشمن می دانیم.

وی در پایان گفت: لازم است برای کنترل مصرف نمک، وزارت بهداشت با پیگیری و ارشاد بتواند در راستای پیشگیری از بیماری ها و سلامت هموطنان، مصرف آن را کاهش دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.