کد خبر : 149
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 مهر 1394 - 18:17

واکنش رییس مجمع ملی تشکلهای کشاورزی در پی سانحه رانندگی برای ناظرین کشاورزی / وزیر جهاد پیگیری کند

  دهقان نیوز / این مساله به هیچ وجه قابل توجیه نیست که محل کار بیشتر بانوان تازه استخدام شده صدها کیلومتر دورتر از محل سکونت آنها باشد و بخش زیادی از حقوق اندک خود را صرف ایاب و ذهاب کنند. رییس مجمع ملی تشکلهای کشاورزی، تغییر محل کار ناظرین تازه استخدام شده شاغل در

 

دهقان نیوز / این مساله به هیچ وجه قابل توجیه نیست که محل کار بیشتر بانوان تازه استخدام شده صدها کیلومتر دورتر از محل سکونت آنها باشد و بخش زیادی از حقوق اندک خود را صرف ایاب و ذهاب کنند.

رییس مجمع ملی تشکلهای کشاورزی، تغییر محل کار ناظرین تازه استخدام شده شاغل در جهاد کشاورزی و انتقال آنها به محل سکونت خود را خواستار شد.

در پی سانحه تصادف چهار مهندس ناظر جهاد کشاورزی، رییس مجمع ملی تشکلهای کشاورزی گفت: دیروز حادثه تاسف آوری اتفاق افتاد که طی آن چهار نفر از بانوان کارمند تازه استخدام شده جهاد کشاورزی آبادان که با خودرو از اهواز به این شهر می رفتند دچار سانحه تصادف شده و به شدت مصدوم شدند.

وی با اشاره به مکاتبه با وزیر جهاد کشاورزی در پی این سانحه افزود: این مساله به هیچ وجه قابل توجیه نیست که محل کار بیشتر بانوان تازه استخدام شده صدها کیلومتر دورتر از محل سکونت آنها باشد و بخش زیادی از حقوق اندک خود را صرف ایاب و ذهاب کنند.

به گفته وی اگر چه در این حادثه تلفات جانی نداشتیم اما اگر این اتفاقات منجر به فوت شود غیرقابل جبران خواهد بود.

رییس مجمع ملی تشکلهای کشاورزی تاکید کرد: با توجه به اینکه تعیین محل اشتغال این افراد خارج از اختیارات استانهاست و در حیطه اختیار وزارتخانه است از وزیر جهاد کشاورزی می خواهیم که نسبت به تغییر محل اشتغال و انتقال آنها به محل سکونت اقدام کند.

وی خواسته جدی مجمع ملی تشکلهای کشاورزی را رسیدگی به این مشکل عنوان کرد و افزود: جهاد کشاورزی موافق تغییر محل اشتغال این افراد است اما اختیار این کار را ندارد.

اسدی با اشاره به استخدام ۱۰۰۰۰ ناظر کشاورزی گفت: برخی از مهندسین ناظر کشاورزی استخدام شده به دلیل مغایر بودن محل اشتغال و محل سکونت از استخدام انصراف داده اند این در حالی است که مسیر طولانی را برای استخدام طی کرده بودند.

وی با ابراز همدردی عمیق نسبت به مادرانی که برای معیشت ، کودکان خود را رها می کنند گفت: مشکل اشتغال در شهرهایی به غیر از محل سکونت برای کارمندان مرد جهاد کشاورزی نیز وجود دارد اما اولویت و خواهش ما حل شدن مساله بانوان کارمند و جابه جایی آنهاست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حیدری پنجشنبه , ۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵

سلام،پیگیر رسمی بودن ناظرین طبق قانون و همچنین واگذاری مسئولیتها به این مهندسین جوان باشید تا بهتر از این نیروها استفاده شود.

خوش خیال یکشنبه , ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

با سلام. من هم جز نیروهای خانم تازه استخدام شده هستم که هر روز صبح با پیمودن ۱۰۰ کیلومتر به محل کارم میرسم. چندین بار در مسیر با مشکل مواجه شدیم که بحمدالله به خیر گذشت. اما از این حوادث باز هم اتفاق خواهد افتاد. متاسفانه مشکل از جایی شروع شد که با وجود نیاز جهاد کشاورزی شهرمون ماهارو اواره ی شهر دیگه ای کردن و جالب اینجاست که چند نفری که از شهرستان دیگه آواره کردن و به جای ما در شهرمون استخدام شد امتیازشون فقط چند نمره از ما بیشتر بود. متاسفانه به جای اینکه جهاد به این فکر کنه که من و امثال من چندین سال سابقه ی فعالیت در شهر خودمون داشتیم و این یعنی سال ها تجربه، شناخت کشاورزان، شناخت نقاط ضعف و قوت کشاورزی منطقه…با چیدمانی غلط نیروها را از این شهر به اون شهر جوری پاس دادند که عملا نیروی تازه استخدام شده با دور شدن از خانه و کاشانه، با تحمل مسیر طولانی، با پرداخت هزینه ی گزاف رفت و آمد و با غیر بومی دیده شدن در شهر دیگه، رمقی برای کار کردن نداشته باشه و انگیزه ی کار کردن رو از دست بده. کاش مسؤلین محترم به جای دو دو تا چهارتا، به فکر آرامش خاطر و جسم نیروهاشون بودن، از نیرویی که تمام هم و غمش شده مسیر و رفت و آمد و دوری از خانواده نباید انتظار داشت بتونه رسالتی که بر گردنش گذاشته شده را به نحو احسن انجام بده.

فاطمه یکشنبه , ۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵

با سلام
امیدوارم جناب وزیر با انتقال خانم ها به شهر محل سکونت موافقت کنند تا دیگر شاهد حادثه این چنینی در جاده نباشیم