کد خبر : 53321
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 بهمن 1398 - 8:08

یک مقام وزارت جهاد کشاورزی:

وام ۲۰ درصدی به درد کشاورز نمی‌خورد / بانکها به بخش کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت بدهند

وام ۲۰ درصدی به درد کشاورز نمی‌خورد / بانکها به بخش کشاورزی تسهیلات ارزان قیمت بدهند

برای بهبود امنیت غذایی راهی جز ایجاد زیرساخت در بخش تولید نداریم.

یک مقام جهاد کشاورزی گفت: وام ۲۰ درصدی به درد کشاورز نمی‌خورد.

سرپرست معاونت توسعه صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی با انتقاد از کم کاری بانک های عامل در اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به بخش کشاورزی اعلام کرد:‌ برخی بانک ها تسهیلاتی با سود ۱۶ تا ۲۰ درصد در اختیار کشاورزان می گذارند که این میزان تسهیلات به‌درد تولید کننده نمی‌خورد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، مهدی کاظم نژاد گفت:‌ درست است که بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی باید تسهیلات در اختیار بخش کشاورزی قرار دهد اما بانک های عامل دیگر نیز طبق قانون موظفند ۲۵ درصد تسهیلات ارزان قیمت را به بخش کشاورزی اختصاص دهند.

وی تاکید کرد: برای بهبود امنیت غذایی راهی جز ایجاد زیرساخت در بخش تولید نداریم و اگر محصولات کشاورزی به سمت تولید محوری حرکت کند با کاهش ضایعات همراه خواهیم شد.

سرپرست معاونت صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال ۵۶ تولید سالیانه بخش کشاورزی کشور ۲۵ میلیون تن بود اما با تلاش کشاورزان و در حالی که کشور درگیر تحریم های استکبار جهانی است ظرفیت تولید محصولات کشاورزی اکنون به سالانه ۱۲۵ میلیون تن رسیده است.

وی تصریح کرد: در دنیای رقابتی امروز چاره‌ای جز نگاه بازار محور نداریم و دلیل مشکلات در بخش صادرات محصولات کشاورزی این است که به بازارهای هدف پایدار به خوبی توجه نکرده ایم و باید بدانیم که بطور مثال کشور عراق برای ما بازار پایدار محسوب نمی شود و در این زمینه باید ارتباط بین تجار و تولیدکنندگان را در زمینه صادرات برقرار کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.