کد خبر : 35140
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 - 12:27

هیچ محدودیتی در پرداخت وام به روستاییان نداریم / وام تک رقمی می دهیم / ایجاد ناحیه صنعتی در هر دهستان

وام های با کارمزد تک رقمی به روستاییان و عشایر پرداخت می شود.

رضوی: امسال هیچ گونه محدودیتی در پرداخت وام به روستاییان و عشایر نداریم

ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بعد از بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها  درباره اولویت های و برنامه ها برای روستاییان و عشایر افزود: دولت تدبیر و امید در بحث روستاها مهمترین برنامه اش اشتغال مناسب جوانان تحصیل کرده روستایی و دومین برنامه افزایش درآمد خانوارهای آنها است.
وی ادامه داد: درآمدخانوارهای روستایی متاسفانه نسبت به درآمد خانوار شهری پایین است بنابراین باید به یک تعادل برسد که در این رابطه وام های با کارمزد تک رقمی به روستاییان و عشایر پرداخت می شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: در گذشته چون سند روستایی مورد قبول نبود ، اگر می خواست وام بگیرد باید مسایل را به گونه ای دیگر حل می کرد که این مساله اکنون حل شده است.
رضوی ادامه داد: در برنامه امسال می توانیم بگوییم شکوفایی غیرقابل انتظاری داریم حدود یازده هزار میلیاردتومان از محل صندوق توسعه ملی ما داریم که با وام ۶ درصد به روستاییان ، عشایر و شهرهای زیر ده هزار نفر پرداخت می شود.
وی گفت: از محل بنیاد مستضعفان، بانک سینا هزا رو ۶۰۰ میلیارد تومان را در با کارمزد ۸ درصد پرداخت می کنیم و ۳۱۰ میلیاردتومان را از محل ستاد اجرایی فرمان امام و بانک پارسیان پرداخت می شود و امسال هیچ گونه محدودیتی درباره اعتبارات نداریم.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در ادامه گفت: ایجاد ناحیه صنعتی در هر دهستان کشور که از امسال شروع شده و تا پایان سال ۹۷ ، ۲۶۰۰ دهستان کشور در آن یک ناحیه صنعتی مستقر خواهد شد که این نواحی صنعتی کار اداری داوطلبان ایجاد شغل و استقرار واحدهای تولیدی و خدماتی را کم می کند.
رضوی افزود: بحث دیگری که خیلی مهم است ارایه آموزش های مهارتی به روستاییان است که دستگاه ها در این مورد موظف شدند که در این زمینه کمک کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.