کد خبر : 35370
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1396 - 10:44

هوشمندسازی کشاورزی تنها راه نجات کشاورزی

هوشمندسازی کشاورزی تنها راه نجات کشاورزی کشور است.

هوشمندسازی کشاورزی تنها راه نجات کشاورزی کشور است.

رئیس بسیج مهندسین کشاورزی کشور در همایش استانی آموزش تسهیلگری با اشاره به اهمیت آینده پژوهی در حل مسائل بخش کشاورزی بر ضرورت اجرای کشاورزی هوشمند تاکید کرد.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی، همایش ۳ روزه آموزش تسهیلگری ویژه کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز استان های مازندران و گلستان با حضور سرهنگ محمد حسین رضایی جانشین فرمانده سپاه کربلا ، سرهنگ عسگر مجیدی رئیس بازرسی سپاه کربلا، محمدرضا جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی کشور در سالن همایش های هتل نخل مشهد مقدس برگزار شد.

 محمدرضا جهانسوز در افتتاحیه این دوره آموزشی با بیان این مطلب که بسیج مهندسین کشاورزی استان مازندران پایلوت موفق طرح بسیج همگام با کشاورز است، این سازمان را دارای بالاترین سطح علمی در بین سایر سازمان های استانی این قشر معرفی کرد و افزود: اثر بخشی این سازمان در افزایش عملکرد بخش کشاورزی استان در حدود ۳۰۰۰ نقطه تحت پوشش طرح بسیج همگام با کشاورز نشان از تلاش کارشناسان بسیجی این سازمان در تحقق اهداف علمی کردن کشاورزی دارد.

وی با تاکید بر اهمیت مقوله تسهیلگری در ترویج یافته های علمی در بخش کشاورزی بیان داشت: در تسهیلگری، کشاورز و بهره بردار محور کار قرار می گیرد و هدف غایی یک تسهیلگر  توانمند سازی کشاورز است؛ به طوری که کشاورز در این فرآیند آموزش می بیند که چه کند فاصله عملکردی خود را با کشاورز نمونه پر کند و با مدیریت هزینه های تولید افزایش بهره وری داشته باشد.

وی بسیج مهندسین کشاورزی را دارای قوی ترین شبکه تسهیلگری در کشور دانست و افزود: این سازمان تاکنون برای ۴۵۰۰ تسهیلگر ویژه بخش کشاورزی آموزش های مقدماتی برگزار کرده است که در این بین ۵۰۰ تسهیلگر برای ایجاد شبکه های تسهیلگری موضوعی آموزش تخصصی دیده اند و فرآیندهای آموزشی به گونه ای برای آنان تعریف شده است که کارآمدی و اثربخشی مدنظر قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت آینده پژوهی در حل مسائل بخش کشاورزی را یادآور شد و خاطر نشان ساخت: اگر پروسه تولید در کشاورزی همگام با علم روزآمد نشده و کشاورزی هوشمند جای خود را در سیستم مدیریت کشاورزی باز نکند به جرات می توان گفت آینده کشاورزی کشور مورد تهدید جدی است و سیر قههقرایی دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.