کد خبر : 41043
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 اردیبهشت 1397 - 13:16

همه جانبه از جامعه کشاورزی حمایت می کنیم

طلب کشاورزان بابت خرید تضمینی این هفته تسویه می شود.

طلب کشاورزان بابت خرید تضمینی این هفته تسویه می شود.

 رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام کرد: بدهی دولت بابت خرید تضمینی زعفران، خرما، پنبه، محصولات صیفی و شیرخام تا پایان این هفته به کشاورزان و دامداران پرداخت می شود.

حسین شیرزاد گفت: این سازمان با هدف اجرای سیاست های حمایتی دولت تدبیر و امید از طریق خرید تضمینی و حمایتی محصولات کشاورزی از دامداران و کشاورزان توانست نسبت به پرداخت حداکثری مطالبات کشاورزان و دامداران در سال ۱۳۹۶ اقدام و مطالبات جاری را تسویه کند.
وی اظهار داشت: طی ۱۰ روز گذشته با حمایت وزیر جهاد کشاورزی و کمک سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی و بانک کشاورزی مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان کارسازی و برای پرداخت در وجه تولیدکنندگان بخش کشاورزی به استان ها ارسال شده است.
وی تصریح کرد: سازمان مرکزی تعاون روستایی، خود را مکلف به حمایت های همه جانبه از جامعه کشاورزی کشور می داند.
سال گذشته هر کیلوگرم زعفران با قیمت بین چهارمیلیون و ۴۰۰ تا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، خرما پنج هزار و ۵۰۰ تومان، پنبه حدود سه هزار و ۲۰۰ تومان، گوجه فرنگی ۴۰۰ تومان و شیرخام یک هزار و ۳۰۰ تومان توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شد.
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در سال ۱۳۴۸ با ماهیت شرکت سهامی دولتی و با هدف توسعه بخش روستایی و کشاورزی از طریق تعاونی ها و تشکل های بخش کشاورزی تشکیل شد؛ این سازمان هر ساله با خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی تلاش می کند تا از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و روستایی حمایت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.