کد خبر : 30161
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 اسفند 1395 - 15:30

هر جا به کشاورزان اجحاف شد نظام صنفی ورود می کند / وزیر جهاد کشاورزی به نقش نظام صنفی در توسعه کشاورزی باور دارد

نظام صنفی کشاورزی از حقوق کشاورزان و منافع صنفی آنان دفاع می کند.

نظام صنفی کشاورزی از حقوق کشاورزان و منافع صنفی آنان دفاع می کند.

 

وزیر جهاد کشاورزی به اینکه نظام صنفی می تواند برای بخش کشاورزی و توسعه آن تأثیرگذار باشد باور دارد.

نوزدهمین جلسه شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور با حضور رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور، نمایندگان وزارتخانه های جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای هیات مدیره نظام های صنفی کشاورزی استان ها، روز دهم اسفندماه ۱۳۹۵ در سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در این جلسه گزارشی از وضعیت روند اصلاحیه آیین نامه نظام صنفی کشاورزی در هیات دولت، نشست مشترک اخیر با وزیر جهاد کشاورزی، مسائل کشاورزان در حوزه خرید تضمینی و واردات میوه ارائه کرد.

محمد شفیع ملک زاده گفت: مهندس حجتی در نشست اخیر با نظام صنفی کشاورزی کشور و دفتر امور تشکل های کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران تصریح کردند که مدیران و معاونین جهاد کشاورزی در همه سطوح موظف به همکاری و تعامل با نظام صنفی کشاورزی می باشند و در غیر این صورت می بایست موارد به صورت مکتوب و بدون هیچ ملاحظه کاری به مدیرکل امور استان های وزارت جهاد کشاورزی گزارش شده تا مورد پیگیری قرار بگیرد. وزیر محترم جهاد کشاورزی به اینکه نظام صنفی می تواند برای بخش کشاورزی و توسعه آن تأثیرگذار باشد باور دارد و بر این اساس همه نظام های صنفی کشاورزی در سطح کشور می بایست همه تلاش خود را صرف نماید تا با آگاهی رسانی اهمیت و جایگاه نظام صنفی، تعامل بهتری با مدیران جهاد کشاورزی شهرستان ها و استان ها برقرار نموده تا اهداف صنفی را به پیش ببریم.

 

وی تصریح کرد: این وظیفه نظام صنفی کشاورزی است که هر جا، در هر موضوع و توسط هر نهاد یا دستگاهی که اجحاف در حق کشاورزان و اعضای صنف باشد وارد عمل شده و از حقوق کشاورزان و منافع صنفی آنان دفاع نماید.

 

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور از روسای هیات مدیره نظام های صنفی کشاورزی استان ها خواست تا حتما بحث ها و مشکلات کشاورزان به دور از هر جهت گیری سیاسی را رسانه ای و مطرح نمایند. اگرچه اغلب این مسائل از سوی نظام های صنفی کشاورزی در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر مورد درخواست و در حال پیگیری است اما برای حصول به نتیجه ای شفاف، ضروری است تا نظام های صنفی بیش از پیش با رسانه های گروهی تعامل داشته باشند.

 

ملک زاده همچنین با ارائه گزارشی از پیگیری نظام صنفی کشاورزی در موضوع برقراری معافیت بیمه ای کارفرمایان کارگاه های کشاورزی افزود: علیرغم پیگیری ها و استنتاج و ارائه قوانین مربوط به برقراری بیمه کارفرمایان، همچنان مشکل حل نشده است و نظام صنفی کشاورزی می تواند لایحه ای را تنظیم و از طریق دیوان عدالت اداری اقدام کند. در سایر موارد نیز نظام صنفی کشاورزی کشور آمادگی دارد تا در آخرین راه چاره، مشکلات موضوعی را از طریق سازمان بازرسی کل کشور پیگیری نماید.

 

وی در زمینه بیمه محصولات کشاورزی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد تومان را بدین منظور مصوب نموده است اما مبلغ ۶۰ میلیارد از مبلغ مورد نظر پرداخت گردیده است، تاکید کرد: نظام های صنفی توجه داشته باشند در ارتباطی که با کشاورزان مناطق خود دارند، چالش های مربوط به پرداخت حق بیمه را رسانه ای نمایند.

 

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در پایان بر رعایت قوانین مالی اداری در پرداخت واریز سهم ۲۰ درصدی نظام های شهرستانی شامل ۱۵درصد سهم استان و ۵درصد سهم کشوری تاکید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.