کد خبر : 33404
تاریخ انتشار : جمعه 27 مرداد 1396 - 0:01

نظام صنفی کشاورزی بدنبال منافع کشاورزان است

نظام صنفی کشاورزی تشکلی غیر تعاونی است که منافع عمومی کشاورزان را دنبال می کند.

نظام صنفی کشاورزی تشکلی غیر تعاونی است که منافع عمومی کشاورزان را دنبال می کند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: هدایت، پشتیبانی و حمایت از کشاورزان از جمله وظایف راهبردی سازمان مرکزی تعاون روستایی است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام صنفی کشاورزی، حسین صفایی افزود: در سال ۱۳۸۷ یک وظیفه جدید به سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران منتقل شد و آن وظیفه تاسیس نظام صنفی کشاورزی است و در حال حاضر با همت و حمایت های این سازمان، مجموعاً ۸۵۰ هزار کشاورز تحت پوشش نظام صنفی قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: نظام صنفی کشاورزی تشکلی غیر تعاونی است که صنفی و حرفه ای با ماهیت اجتماعی بوده و منافع عمومی کشاورزان را دنبال می کند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: صنوف شهری قریب به پنج دهه است که در ایران فعال هستند و برای سازماندهی این صنوف، قانون داریم. اما در طول این دوره حتی یک واحد کشاورزی هم پروانه نگرفت و همه اقدامات و تمهیدات نظام صنفی کشور بر سازماندهی صنوف شهری تمرکز یافت و از سازماندهی صنوف مشاغل کشاورزی، عبور و غفلت شد.

صفایی گفت: هم اکنون یک سازماندهی خوبی برای صنوف شهری ایجاد شده است. با تشکیل اتحادیه های صنفی، مجامع امور صنفی و غیره، کار گسترش صنوف و نظارت بر فعالیت ها به خودشان واگذار می شود.این ایده در خیلی از حوزه ها مثل سازمان نظام دامپزشکی کشور و نظام مهندسی شکل گرفته است، ولی در حوزه کشاورزی با تاخیر زیاد انجام شد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دیگری که به موجب قانون به سازمان مرکزی تعاون روستایی محول شده است، اجرای خرید تضمینی، حمایتی و توافقی محصولات کشاورزی است، افزود: این سازمان برای بخش زیادی از محصولات زراعی و باغی، مسئول اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی است. اکنون ۳۴ محصول زراعی و باغی مشمول خرید تضمینی می شود که عمده مسئولیت هایش بر عهده این سازمان است. این وظیفه خرید تضمینی و نظام صنفی کشاورزی در کنار دیگر وظایفی است که در متن قانون آمده و به وظایف نهادی و قبلی سازمان افزوده شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.