کد خبر : 30235
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1395 - 13:49

نظام صنفی کشاورزی باید مستقل باشد / ساختار نظام صنفی با همه تشکل های کشاورزی تفاوت دارد

نظام صنفی کشاورزی دارای ساختار صنفی متفاوت با همه تشکل های قانونی بخش کشاورزی است.

نظام صنفی کشاورزی دارای ساختار صنفی متفاوت با همه تشکل های قانونی بخش کشاورزی است.

نماینده وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: نظام صنفی کشاورزی دارای ساختار صنفی متفاوت با همه تشکل های قانونی بخش کشاورزی اعم از حزب و تعاونی و غیره است و بحث توسعه کشاورزی برای بخش در همه ابعاد آن با عملکرد نظام صنفی اتفاق می افتد.

دکتر عبدالرضا مسلمی بر ضرورت استقلال نظام صنفی کشاورزی و حل مشکلات ساختاری بعد از گذشت این سال ها و تشکیل جلسات متعدد شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی به عنوان بالاترین رکن اجرایی نظام صنفی، تاکید کرد و افزود: ضروری است تا عوامل عدم تحقق این موضوع مورد واکاوی قرار گیرد.

 

وی اظهار داشت: قواعد و قوانین برای هر شخص حقیقی و حقوقی به مثابه ریل عبور است که باید برای آن احترام قائل شد. اگر قرار باشد هر کجا که خواستیم این مسیر را به دلخواه و تشخیص خود عوض کنیم مسیری جز برخورد و تزاحم نخواهیم داشت. ما اصرار داریم که برخی نظام های شهرستان ها به این ریل گذاری های اداری، مالی و غیره احترام بگذارند. اینکه برخی از این چارچوب ها دارای اشکال است ما هم موافقیم که باید به طور اصولی اصلاحیه های آن ارائه و تصمیم گیری شود.

 

نماینده وزارت جهاد کشاورزی در شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی با تاکید بر این که تصمیم گیری راجع به انتخابات و شرایط انتخاب کننده و انتخاب شونده در اختیارات هیات مدیره شهرستان نیست، افزود: لازمه کار، ضابطه است. البته که ضوابط را می توان تغییر داد. شورای مرکزی و مجامع، فضاهایی است که می شود ضوابط و مسیرها و ریل هایی که خوب طراحی نشده است را حل و فصل کرد.

 

مسلمی گفت: به عنوان یک نمونه بارز در بحث های حسابرسی، خرج بر اساس سرفصل هزینه ها و اخذ گزارش های قانونی حسابرسی نظام های صنفی است که در موارد متعددی این حرکت درست اتفاق نیفتاده است.

 

وی بر تقویت ارتباطات نظام های صنفی و همچنین بهره مندی منطقی نظام ها از فضاهای تعاملی ایجاد شده نظیر فرمانداری ها و دستگاههای ناظر دولتی و جانشین دولت تاکید کرد.

 

 نماینده وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم آسیب شناسی و اتخاذ راهکارها در موضوع ثابت ماندن نسبی و علل رشد بطئی و کند در عضویت کشاورزان و بهره برداران و تمدید پروانه فعالیت آنان تاکید کرد.

 

مسلمی ضمن لزوم اهتمام نظام های صنفی شهرستان ها نسبت به پرداخت ۲۰ درصد درآمد به نظام های بالادست، از عدم پرداخت هیچگونه مبلغی از سوی تعدادی از نظام صنفی استان ها به شورای مرکزی انتقاد و از عملکرد برخی نظام های صنفی نسبت به واریز سهم مربوطه همچون استان خراسان رضوی، گلستان، اصفهان، سمنان، هرمزگان و غیره تقدیر کرد.

 

وی در پایان با اشاره به پیش رو بودن انتخابات شوراها و نیز ریاست جمهوری در آینده تاکید کرد که هر نوع مشارکت در تبلیغات اشخاص و گروهها در قالب امکانات و شخصیت حقوقی نظام صنفی کشاورزی و یا به نام نظام صنفی کشاورزی ممنوعیت قانونی دارد و درخواست کرد این موضوع مورد توجه تمامی نظام های صنفی کشاورزی قرار گیرد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شرکت تعاونی گلپخش صبح امروز چهارشنبه , ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

سلام و عرض ادب بسیار بجا می فرمایند نظام صنفی کشاورزی هم حتی بنظر بنده نظام صنفی کشاورزی در رأس و شاخه های زیر مجموعه ای جداگانه ای هم داشته باشد
چون الان برای کاشت های شهری نظیر کاشت های عمودی و بام سبز چه گیاهان زینتی و چه گیاهان خوراکی و صیفی جات و …. اغلب مجریان بدون داشتن علم و تجربه مشغول هستند که قطعا در ارائه کار و نیز قیمت ها نا هماهنگی بسیاری دیده می شود .
با تشکر
محمدی
گلپخش صبح امروز