کد خبر : 32025
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 خرداد 1396 - 10:40

نصب شناسه برای ۱۶۲ قلم کالای کشاورزی

اهمیت و تأثیر صادرات کالاهای کشاورزی بر رشد اقتصادی کشور غیر قابل انکار است.

اهمیت و تأثیر صادرات کالاهای کشاورزی بر رشد اقتصادی کشور غیر قابل انکار است.

قائم مقام خانه کشاورز گفت: اجرای دستورالعمل نصب شناسه برای ۱۶۲ قلم کالای کشاورزی از یکم تیرماه برای کالاهای وارداتی و از یکم آبان سال جاری برای کالاهای تولیدی الزامی است.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از مهر، عنایت الله بیابانی ابلاغ دستورالعمل اجرایی ثبت شناسنامه و نصب شناسه گروه کالاهای کشاورزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی را ضروری دانست و افزود: اجرای این دستورالعمل برای ۱۶۲ قلم کالای کشاورزی از یکم تیرماه برای کالاهای وارداتی و از یکم آبان ماه سال جاری برای کالاهای تولیدی الزامی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران از تنوع آب و هوایی بی بدیل برخوردار است، اظهار داشت: خوشبختانه به دلیل اقلیم مناسب و شرایط جوی مساعد، انواع و اقسام محصولات کشاورزی در این مرز و بوم تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

قائم مقام خانه کشاورز با اشاره به این جمله زمینه بازار برای صادرات محصولات کشاورزی ایران در دنیا وجود دارد، گفت: کشورهای حاشیه خزر و خلیج فارس به شدت نیازمند محصولات زراعی، باغی، دامی، شیلاتی و … این آب و خاک هستند.

وی با اعلام اینکه کیفیت محصولات کشاورزی ایران در دنیا زبانزد عام و خاص است، اظهارداشت: در گذشته‌های نه چندان دور کشور ما در صادرات ۱۱ محصول کشاورزی مقاوم نخست را در دنیا داشت.

بیابانی در بخش دیگری از سخنان خود موانع صادرات محصولات کشاورزی را شامل فقر نظارت دستگاه‌های نظارتی، قوانین دست و پاگیر حاکم بر صادرات، عدم اجرای سیاست‌های بازرگانی از سوی مسئولان بازرگانی سازمان‌های ذیربط در کشورهای دیگر و مواردی از این دست برشمرد و گفت: صادرات تولیدات کشاورزی در اقتصاد کشور بسیار نقش آفرین است بنابراین می‌طلبد مسئولان به این مهم توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر بهترین محصولات کشاورزی به بدترین کیفیت روی ریل صادرات قرار می‌گیرد که به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

قائم مقام خانه کشاورز با تاکید بر اینکه صادرات باید مبتنی بر رعایت استانداردهای لازم، کیفیت مناسب، بسته بندی مطلوب و مواردی از این دست باشد، اظهارداشت: اهمیت و تأثیر صادرات کالاهای کشاورزی بر رشد اقتصادی کشور غیر قابل انکار است.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی در اقتصاد کشور به لحاظ برخورداری از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های قابل توجه از اهمیت خاصی برخوردار بوده وبه لحاظ نقشی که در تأمین مواد غذایی مردم و تهیه مواد اولیه برخی از صنایع دارد بسیار شایان توجه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.