کد خبر : 32111
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 خرداد 1396 - 13:07

نرخ سود تسهیلات در کشاورزی بالاست / کشاورزی صرفه ندارد / به تشکلهای کشاورزی بها بدهید

نرخ سود تسهیلات در بخش کشاورزی بسیار بالاست

نرخ سود تسهیلات در بخش کشاورزی بسیار بالاست

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز و دبیر اجرایی خانه کشاورز گیلان یکی از مشکلات کشاورزان را بالا بودن نرخ بهره بانکی برشمرد و گفت: نرخ سود تسهیلات در بخش کشاورزی بسیار بالاست و منطقی نیست.

جواد ابراهیمی در گفتگو با دهقان نیوز افزود: نرخ سود تسهیلات در بخش کشاورزی ۱۵ درصد است که بالاست و این در حالی است که این نرخ در بسیاری کشورها زیر ۱۰ درصد است.

وی گفت: اگر انتظار داریم کشاورزی پیشرفت کند باید نرخ سود تسهیلات بانکی تک رقمی شود در غیر این صورت نمی توان از کشاورزان انتظار زیادی داشت.

دبیر اجرایی خانه کشاورز گیلان افزود: کشاورزی در چنین شرایطی و با چنین تسهیلات بانکی عملا برای کشاورزان صرفه اقتصادی مناسبی ندارد و در بسیاری موارد کشاورزان متحمل ضرر و زیان می شوند.

ابراهیمی با اشاره به نقش مهم تشکلها در بخش کشاورزی گفت: بخش کشاورزی را باید به تشکلها سپرد. تا زمانی که بخش کشاورزی از سوی دولت اداره می شود نمی توان انتظارات زیادی برای بهبود وضع کشاورزی داشت.

وی گفت: تشکلهای کشاورزی را کشاورزان و تولیدکنندگان تشکیل می دهند بنابراین در عرصه کشاورزی هستند و بهتر در جریان مشکلات و وضع بخش کشاورزی قرار دارند لذا باید به تشکلهای کشاورزی بها داد و از آنها حمایت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.