کد خبر : 38620
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1396 - 11:11

معاون وزیر جهاد کشاورزی از کشاورزان چه انتظاری داشت؟

نهضت کاهش هزینه‌ها را امروز باید دنبال کنیم.

نهضت کاهش هزینه‌ها را امروز باید دنبال کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت گفت: دولت باید روی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند و شرکت‌های بین‌المللی برای مدیریت بازار کشاورزی تأسیس شود.

عباس کشاورز با تأکید بر اینکه راه رفع مشکلات بخش کشاورزی در افزایش بهره‌وری است، اظهار داشت: در تعداد کمی از محصولات مشکل تولید داریم؛ یعنی تکنولوژی تولید در کشور وجود دارد و ما استفاده نمی‌کنیم چون می‌توانیم با عرضه چغندرقند به بازار به تولید محصولات مختلف در کارخانجات و تولیدات شیرینی و قندی کمک کنیم؛ وگرنه هیچ دغدغه‌ای در تولید سیب‌زمینی نداریم و در قیمت فروش آن نیز مشکلی نداشتیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت به بحث تولید اشاره داشت و مشکل کشاورزان را فقط تقاضا دانست و افزود: راه‌حل این مسأله این است که ساختارهای اجتماعی و اقتصادی در کشاورزی که امروز نداریم، را قوی سازیم؛ معتقدیم که بازرگانی از آن ما نیست و این تصور غلطی است؛ چون ما بازار و بازرگانی را باید بخشی از تولید بدانیم و دنیا دو راه‌حل پیش‌ روی ما گذاشته که یک‌سری شرکت‌های بین‌المللی تأسیس شوند تا بازار را مدیریت کنند و توزیع محصولات جهانی صورت گیرد یا کشاورزان در امورشان بین کشورها تعامل کنند که ما هیچ‌کدام از این دو مورد را در کشور نداریم.

کشاورز تأکید کرد: نخستین انتظار ما از کشاورزان این است که مانند یک مدل پیش‌رو اجازه بدهیم، ذهنیاتمان به تجلی برسد و این صحیح نیست که طبق سنوات گذشته و در ۴۰ سال اخیر فقط روند توزیع را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نهضت کاهش هزینه‌ها را امروز باید دنبال کنیم و بخواهیم بهره‌وری و ارزش‌افزوده را به سطح بالایی برسانیم و باید دولت هر چه می‌تواند روی بخش خصوصی سرمایه‌گذاری کند؛ چون کشاورزی یک فعالیت اقتصادی است که دولت نباید دخالتی در آن داشته باشد؛ انحصار تکنولوژی برداشته شود تا دیگر نگرانی برای تولید وجود نداشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.