کد خبر : 35250
تاریخ انتشار : جمعه 12 آبان 1396 - 12:18

مسوولان جهاد کشاورزی برای تغییر کاربری جهت تکمیل زنجیره تولید همکاری کنند

ساخت سردخانه، صنایع تبدیلی در راستای تکمیل زنجیره تولید است.

۵۰۰ هزار هکتار اراضی شیبدار کشور زیر کشت باغات

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا،’محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی’ در جشنواره انار اشرف در شهرستان بهشهر در شرق مازندران افزود : باید با تغییر الگوی کشت و تبدیل اراضی مثمر در زمین های شیب دار بهره وری را افزایش داد.
وی جلوگیری از فرسایش خاک را مهمترین برنامه برای توسعه باغات در اراضی شیبدار و کشت گونه های مثمر دانست.
وی ساخت سردخانه، صنایع تبدیلی را در راستای تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی دانست و خواهان همکاری مسوولان جهاد کشاورزی برای تغییر کاربری برای تکمیل زنجیره تولید شد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به نبود محدودیت برای ایجاد صنایع تبدیلی در استان های کشور ایجاد این واحدهای صنعتی را منوط به تقاضای بخش خصوصی برای سرمایه گذاری دانست.

**تولید سنتی انار
سخنگوی کمیسیون کشاورزی تولید سنتی انار و نبود صنایع تبدیلی را مهمترین معضل پیشروی توسعه باغات انار در شرق مازندران دانست و خواهان ایجاد صنایع تبدیلی شده است.
علی محمد شاعری افزود: به نظر می رسد باید برای حمایت از باغداران و حدود یک هزار هکتار باغ انار در شرق استان صنایع تبدیلی متناسب با طرح توسعه کشت این محصول رشد یابد.
وی بیان داشت: با روش سنتی و قدیمی در برداشت و فرآوری این محصولات کشاورزی، توسعه پایدار و اشتغال ایجاد نمی شود.
نماینده مردم بهشهر، نکاء و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد : بیشترین تولیدات محصولات ما به عنوان تازه خوری و خام خوری استفاده می شود و برنامه مدون برای فرآوری این محصولات با روش مدرن و بدون دغدغه وجود ندارد.
وی تولید انار کشور را یک میلیون تن اعلام کرده که یک درصد از این تولید نیز در شرق مازندران انجام می شود.
در حاشیه این جشنواره غرفه های عرضه میوه و فرآورده های انار، نان، غذاهای محلی و نیز صنایع دستی منطقه و گل و گیاه نیز دایر بود.
شهرستان ۱۶۸ هزارنفری بهشهر در شرق مازندران از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در استان مازندران است و یکهزار هکتار از اراضی این منطقه زیر کشت باغات انار قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.