کد خبر : 35617
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1396 - 11:04

مدیریت کشاورزان باید در دست نظام صنفی باشد / از کلیه اعضای نظام صنفی عذرخواهی کنید

به این باور برسید که کشاورزان تشکل مخصوص به خود را دارند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی استان آذربایجان شرقی به نامه رییس نظام مهندسی کشاورزی کشور در خصوص عدم اعتبار قانونی پروانه فعالیت نظام صنفی کارهای کشاورزی واکنش نشان داد.

در مطلب عطااله هاشمی که رونوشتی از آن در اختیار دهقان نیوز قرار گرفته، آمده است:

جناب آقای کبیری رئیس محترم نظام مهندسی کشاورزی کشور

با سلام

جناب آقای کبیری در خصوص اتهام نامه جنابعالی در رابطه با نظام صنفی کشاورزی خطاب به وزیر محترم جهاد کشاورزی لازم دیدم برای آگاهی هموطنان و کشاورزان عزیز مواردی را به اطلاع برسانم:

هنگامی که کشاورزان کشور از نزدیک لمس کردند که حامی جدی در مراجع تصمیم گیری و تصمیم سازی و سازماندهی در مراجع قانونی کشور ندارند و صدای مظلومیتشان به جایی نمی رسد و جدی گرفته نمی شوند، تصمیم به ایجاد تشکلی صنفی بنام نظام صنفی کشاورزی گرفتند، تشکلی که در حد مقبولی توانسته است در راستای توسعه و رشد همه جانبه کشور و خدمت به کشاورزان عزیز و همسویی با سیاستهای وزارت محترم جهاد کشاورزی خودی نشان دهد.

برادر عزیز از شما انتظار می رفت با توجه به اینکه سالها در این بخش،  خدمت دولتی کرده اید و ادعای اشرافیت به مشکلات و تنگناهای بخش و توان حل معضلات آن را دارید واقعیت ها بگویید تا شائبه عداوت با نظام صنفی کشاورزی و طرفداری بی چون و چرا از یک تشکل خاص و القای این تصور که تنها نظام مهندسی کشاورزی می تواند حافظ منافع بخش کشاورزی باشد را در اذهان متبادر نمی نمودید.

جناب کبیری شما تا حال باید به این باور می رسیدید که باید نظام صنفی تقویت شود تا عرصه برای فعالیت علمی برای مهندسان عزیز بخش کشاورزی فراهم شود.

برادر عزیز به شما توصیه می کنم انرژی خود را جهت ارتقاء ظرفیت علمی و اجرایی اعضای نظام مهندسی که به اعتقاد برخی در دوران فترت و رکود قرار دارد صرف کنید که بتوانید عالمانه و مقتدرانه در واحدهای تولیدی کشاورزی  با کمک اعضای نظام صنفی کشاورزی کار کنند، نه دنبال بعهده گرفتن وظایف سایر تشکلها از جمله نظام صنفی کشاورزی که باری است بسیار سنگین که کمر همت شما تاب مقاومت در این وظیفه سنگین را ندارد  ولاجرم این بالا نشینی خیالی باعث خواهد شد استخوانتان سخت تر نیز بشکند.

جناب آقای کبیری ؛ خداوند را شاکریم که مجوز خود را از شخص شما و یا تشکل وابسته به شما دریافت نکرده ایم تا به این آسانی از ما سلب شود و مطمئناً این گونه برخوردهای ناصواب نه تنها کمکی به توسعه و ترویج نظام مهندسی کشاورزی نمی کند بلکه در تضعیف آن بی تاثیر نیز نخواهد بود. مسلماً نظام صنفی که بنده و امثال بنده به وجود و استحکامش اعتقاد داریم به مراتب قوی تر و نهادینه تر از آنست که با یک تهمت ناروا و یک اتهام واهی و بی اساس متزلزل گردد و یقین بدانید گردانندگان این نظام که معتقد به وجود و تقویت آن هستند در جهت تثبیت و اعتلای آن در مقابل هر گونه بد اندیشی که موجبات کمرنگ شدن حضور آن در جامعه کشاورزی کشورمان شود ساکت نخواهند نشست.

آقای مهندس ؛ شجاعانه اظهارات خود را پس گرفته و از کلیه اعضای نظام صنفی عذرخواهی نمایید و به این باور برسید که کشاورزان تشکل مخصوص به خود را دارند و باید این مسولیت به خود آنها واگذار شود. مدیریت کشاورزان باید در دست نظام صنفی خودشان باشد نه در دست مصلحان بیگانه.

در پایان برای جنابعالی آرزوی تندرستی و سلامتی نموده و از همکارانتان در هیئت مدیره نظام مهندسی کشاورزی استان آذربایجان شرقی که تعاملات بسیار سازنده با نظام صنفی کشاورزی و شاغلان بخش را دارند صمیمانه قدردانی می نمایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.