کد خبر : 33641
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1396 - 13:02

مدیران کشاورزی با کشاورزان ارتباط داشته باشند / حضور کشاورز باید همه جای بخش کشاورزی ملموس باشد

حضور کشاورز باید در همه جای بخش کشاورزی ملموس باشد.

مراکز آموزش کشاورزی کشور در وضعیت ۴۰ سال پیش هستند

اسکندر زند در دوازدهمین گردهمایی روسا و معاونان آموزشی مراکز آموزش جهاد کشاورزی کشور در مشهد افزود: اکنون هم که این کار کلید خورده است از بودجه تحقیقاتی مشغول نوسازی بخش آموزش هستیم زیرا آموزش، ردیف بودجه برای نوسازی ندارد.
وی اظهار کرد: از سازمان برنامه و بودجه می خواهیم برای نوسازی مراکز آموزش کشاورزی کمک کند.
وی گفت: فشارهای اقلیمی و فشارهای بخشهای مختلف به کشاورزی زیاد است و حمایتها آنچنان که باید و شاید نیست.
زند با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت افزود: این سخنان حاوی نکات بسیار کلیدی است که باید نصب العین قرار داد و از مهمترین این امور داشتن برنامه دقیق و مدون است.
وی اظهار کرد: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور سه برنامه چابک سازی، افزایش اثر بخشی و نوسازی در پیش رو دارد که در چهار سال آینده باید پنج برنامه مدون با برش استانی در زمینه های آموزش بهره برداران، آموزش کارکنان، آموزش عالی علمی کاربردی، متوسطه و برنامه نوسازی تهیه و تدوین شود به گونه ای که اثر بخش و چابک باشد.
وی با بیان اینکه داشتن اولویت و تمرکز بر اولویت از توصیه های دیگر رهبر فرزانه نظام در این دیدار بود گفت: اغلب مدیران اولویت بندی می کنند و برنامه استراتژیک می نویسند ولی بر اولویتها تمرکز نمی کنند در حالی که بزرگترین راه اتلاف وقت، جا به جایی اولویت است.
زند افزود: آموزش و نوسازی در آموزش، افزایش کارایی آموزشها و اثر بخشی آموزشها و همچنین چابک سازی در امر آموزش از اولویتهای مهم سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی طی چهار سال آینده است.
وی اظهار کرد: مدیران بخش کشاورزی باید با کشاورزان نمونه و کارکنان خود ارتباط داشته باشند زیرا ارتباط ، سر منشا خیلی از کارهای ماست و توصیه می شود حتی در سالن های اداره های کشاورزی عکس کشاورزان را نصب کنند چرا که حضور کشاورز باید در همه جای بخش کشاورزی ملموس باشد.
وی روحیه جهادی و تلاش مضاعف، همکاری تیمی، تحمل مخالف و استقبال از نقد، تقویت روحیه مردمی و پرهیز از اشرافیگری، کارآمدی سیستم، پیگیری و نظارت بر زیر مجموعه و داشتن روحیه خطر پذیری را از توصیه های دیگر رهبر معظم انقلاب به هیات دولت برشمرد و رعایت آنها در بخش کشاورزی را توصیه کرد.
وی گفت: دفاع از بخش کشاورزی فرد مقتدر، توانمند، با نفوذ، با تجربه و کهنه کار می خواهد که از فردی چون مهندس حجتی این کار بر می آید.
دوازدهمین گردهمایی روسا و معاونان آموزشی مراکز آموزش کشاورزی کشور، مدت ۲ روز در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.