کد خبر : 32210
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1396 - 12:40

لزوم ارتقای توان فنی مهندسین کشاورزی برای پذیرش مهارت و شغل

مهم‌ترین نهاده مورد نیاز بخش کشاورزی، برخورداری از دانش است.

مهم‌ترین نهاده مورد نیاز بخش کشاورزی، برخورداری از دانش است.

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، در پیام تبریک خود به مناسبت سالروز تأسیس این سازمان، مهم‌ترین نهاده مورد نیاز بخش کشاورزی را برخورداری از دانش برای کشاورزان عنوان کرد.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایانا، احمد کبیری، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور، در شانزدهمین سالروز تأسیس این سازمان، پیامی را منتشر کرد و به این مناسبت، سوم تیرماه را به فعالان این حوزه تبریک گفت.

در متن این نامه آمده است: سوم تیرماه، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، شانزدهمین سالروز تأسیس خود را به پشتوانۀ حضور فعال اعضاء در فعالیت‌های مهندسی نظیر مسئولین فنی واحدهای کشاورزی، ناظرین فنی، شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای، پیمانکاران، کارشناسان رسمی و متخصصین در تمامی رشته های کشاورزی گرامی می‌دارد.

تقارن روزهای پایانی ماه رحمت و غفران الهی با سالروز تأسیس بزرگ ترین تشکل صنفی تخصصی بخش کشاورزی فرصت مغتنمی است تا به برکت این ماه مبارک در مسیر طهارت روح و جسم، بتوانیم با خدمت صادقانه و تلاش مستمر در راستای ارائه خدمات به اعضای سازمان، بهره برداران، کشاورزان و جامعه بزرگ کشاورزی کشور گام برداریم.

آنچه که امروز می‌توان به عنوان نیاز اساسی بخش کشاورزی نام برد “نهادۀ دانش” است؛ چرا که نفوذ علم و دانش روز در عرصه تولید محصولات کشاورزی در کنار برخورداری از ظرفیت علمی و تخصصی دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی، می‌تواند کشور را به سمت کشاورزی دانش بنیان سوق دهد.‌

در این راستا سازمان رسالت اصلی خود را ارتقای توانمندی‌های فنی و روزآمد نمودن دانش اعضاء از طریق برگزاری دوره‌های بازآموزی و نوآموزی قرار داده است تا ضمن تقویت و تحکیم دانش اعضاء با ارائه تازه‌های علمی و فناوری‌های جدید، آن ها را برای پذیرش مهارت و یا شغل جدید آماده نماید.

بی‌شک توسعه خدمات فنی و مهندسی غیردولتی در بخش کشاورزی گامی برای تحقق شعار سال “اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” و منویات مقام معظم رهبری است که علاوه بر ایجاد زمینه اشتغال برای مهندسان کشاورزی، زمینه را برای جلب اعتماد در بین کشاورزان و بهره‌برداران فراهم می‌نماید و با انتقال دانش و تکنولوژی به سطح مزارع افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه رحمت الهی، سو‌م تیرماه، شانزدهمین سالروز تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی را به تمامی اعضاء سازمان، همکاران پرتلاش در سازمان، اعضای شورای استان‌ها، اعضای شورای مرکزی، جامعه بزرگ مهندسین کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست تبریک و تهنیت عرض می کنم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

س چهارشنبه , ۷ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

متاسفانه در مراکز جهادکشاورزی تنها چیزی که استفاده نمیشود اطلاعات فنی کارشناسان میباشد و آنها مشغول بازی با سریال شناسنامه کشاورز و تاریخ تولد آنها هستند و اصلا تخصص و اطلاعات علمی جایی در جهادکشاورزی ندارد!!!.