کد خبر : 33953
تاریخ انتشار : یکشنبه 19 شهریور 1396 - 23:40

قیمت گوشت مرغ کاهشی شد

برخی از کارشناسان علت گرانی گوشت مرغ را افزایش قیمت جوجه یک روزه ، افزایش نرخ برخی نهاده های طیور مثل ذرت و افت محصول در اثر افزایش گرما می دانستند.

 

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تهران، قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در محل مرغداری ها را ۵۲ هزار ریال، محل کشتارگاه (نقدی) ۷۲ هزارریال، واحدهای صنفی عمده را ۷۳ هزارریال اعلام کرد.
«مهدی یوسف خانی» نرخ هر کیلوگرم ران مرغ را در محل خرده فروشی ها ۷۱ تا ۸۱ هزارریال، سینه بدون کتف ۱۵۰ هزارریال و سینه با کتف را ۱۴۰ هزارریال و فیله مرغ را ۱۷۰ هزار ریال ذکر کرد.
در یک ماه اخیر به طور تقریبی قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده ۵۶ هزار ریال، میدان بهمن ۷۲ هزار ریال، محل کشتارگاه (نقدی) ۷۷ هزارریال، واحدهای صنفی عمده ۷۸ هزارریال و در خرده فروشی ها بین ۸۵ تا ۹۰ هزار ریال اعلام شد.
برخی از کارشناسان علت گرانی گوشت مرغ را افزایش قیمت جوجه یک روزه ، افزایش نرخ برخی نهاده های طیور مثل ذرت و افت محصول در اثر افزایش گرما می دانستند.
بر پایه برآوردهای وزارت جهادکشاورزی از سال ۱۳۹۳ تاکنون قیمت تمام شده هر کیلوگرم گوشت مرغ بین ۷۰ هزار تا ۷۵ هزار ریال است.
کارشناسان بر این باورند عرضه این محصولات با نرخی بیش از نرخ تعیین شده اجحاف به تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد بود.
سالیانه بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در ۲۰ هزار واحد مرغداری گوشتی دارای پروانه در کشور تولید می شود که بخش عمده این محصول پروتئینی در داخل به مصرف می رسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.