کد خبر : 52258
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 مهر 1398 - 13:00

قیمت گندم باید ۳۱۰۰ تومان باشد / کشت گندم صرفه اقتصادی ندارد

نرخ خرید تضمینی گندم باید متناسب با تورم افزایش پیدا کند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در خصوص تعیین نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید گفت: دود عدم افزایش قیمت گندم متناسب با افزایش نرخ تورم، به چشم دولت می‌رود و مجبور به واردات این محصول با قیمت بالاتر می‌شود.

عباس پاپی زاده در گفتگو با خانه ملت در خصوص تعیین نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید گفت: بر اساس قانون نرخ خرید تضمینی گندم باید متناسب با نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تورم حدودا ۷۰ درصد بود اما قیمت خرید تضمینی گندم به این میزان افزایش داده نشد در سال جاری نیز شاهد این میزان از تورم هستیم ادامه داد: جمع تورم دو سال اخیر تقریبا معادل یک صد و پنجاه درصد است، با اعمال این میزان از رشد تورم بر روی قیمت یک هزار ۳۰۰ تومانی گندم باید قیمت این محصول حدود ۳ هزار ۱۰۰ تومان تعیین می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید قیمت گندم یک هزار و ۳۰۰ تومانی در دوسال اخیر به ۳ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش پیدا می‌کرد عنوان کرد: دود عدم افزایش قیمت گندم متناسب با افزایش نرخ تورم به چشم دولت می‌رود و مجبور به واردات این محصول با قیمت بالاتر می‌شود.

پاپی زاده با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از کشاورزان از کشت گندم انصراف داده‌اند زیرا کشت این محصول استراتژیک صرفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: دولت گندم بذری را به قیمت ۲ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد در حالی که از نظر کیفیت تفاوتی چندانی با گندم معمولی ندارد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه قیمت نهاده‌های دولتی مورد نیاز کشاورزان گندم کار بیش از ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است گفت: قیمت کود شیمیایی در سال‌های اخیر ۲ و نیم برابر افزایش داشته اما قصد دارند محصول کشاورز را با افزایش قیمت ۲۵ درصدی خریداری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.