کد خبر : 31003
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 - 11:52

فعالیت ۶۰ شرکت دانش بنیان گل و گیاه در کشور

باید از تجریبات کشور هایی که در این زمینه فعالیت دارند برای تجاری سازی این بخش استفاده کرد .

۶۰ شرکت دانش بنیان گل و گیاه در کشور فعالیت می کنند

به گزارش ایرنا ، محمدعلی طهماسبی در آئین آغاز بکار نمایشگاه گل و گیاهان زینتی در مجتمع مروارید سبز رامسر افزود : رنجیره تولید گل و گیاه آهسته آهسته در حال شکل گیری است و فعالیت شرکت های دانش بنیان در این زمینه می تواند به این زنجیره شتاب بیشتری بخشد.
وی با بیان اینکه دیگر تولید گل وگیاه از یک کار فانتزی خارج شده است گفت : باید با همکاری شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها و تولید کنندگان بدنبال صنعتی پولساز برای این محصول در کشور باشیم.
طهماسبی همچنین تاکید کرد که باید از تجریبات کشور هایی که در این زمینه فعالیت دارند برای تجاری سازی این بخش استفاده کرد .
معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه و سمپوزیوم گل و گیاهان زینتی در رامسر گفت : استان مازندران و خصوصا منطقه رامسر از ظرفیت بالایی برای تولیدات انواع گل و گیاهان برخوردار است و برگزاری این نمایشگاه و سمپوزیوم علاوه بر تشویق تولید کنندگان به توسعه و کسب و کار مردم این منطقه کمک می کند.
وی همچنین تاکید کرد که این منطقه با توجه به ظرفیت بالایش می تواند مکان خوبی برای برگزاری نمایشگاه دائمی گل و گیاه باشد.
نمایشگاه گل و گیاهان زینتی روز دوشنبه با حضور ۱۲۵ نفر از محققان داخلی و مهمانان خارجی در مجتمع مروارید سبز رامسر آغاز به کار کرد.
همچنین نخستین سمپوزیوم بین المللی گل و گیاهان زینتی قرار است از فردا با حضور مهمانان خارجی و داخلی در تالار هتل رامسر آغاز شود.
مهمانان خارجی شرکت کننده در این سمپوزیوم از کشورهای امریکا ، روسیه، آلمان ایتالیا ،بلژیک، استرالیا، تایلند ،ژاپن و چین هستند.
نمایشگاه و سمپوزیوم گل و گیاهان زینتی رامسر تا ۱۴ اردیبهشت ماه در رامسر برپا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.