کد خبر : 31497
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1396 - 12:18

فعالیت ۱۰ هزار مهندس ناظر کشاورزی / افزایش نیروی انسانی در حوزه نظارت کشاورزی

افزایش نیروی انسانی در حوزه نظارت جهاد کشاورزی در دستور کار است.

 

افزایش نیروی انسانی در حوزه نظارت جهاد کشاورزی در دستور کار است.

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی گفت: هم اکنون ده هزار ناظر جهادکشاورزی در دهستان های کشور فعالیت دارند که بر موضوعات مرتبط با منطقه خود همچون زراعت و دام نظارت می کنند.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از مهر، ابوالقاسم ورداسبی در همایش طرح تربیت مدیران آینده سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: در حال حاضر ده هزار ناظر جهادکشاورزی در دهستان های کشور فعالیت دارند که بر موضوعات مرتبط با منطقه مربوطه خود همچون زراعت و دام نظارت می کنند.

 

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی افزود: با وجود کمبود منابع مالی و مشکل در جذب نیروهای جدید در وزارت جهاد کشاورزی، افزایش نیروی انسانی در حوزه نظارت جهاد کشاورزی در دستور کار است.

 

ورداسبی بیان کرد: با توجه به بازنشسته شدن و خروج تعداد زیادی از مدیران حوزه جهاد کشاورزی در کشور طی سال های اخیر، علاوه بر مشکل کمبود نیروی انسانی، وزارت جهاد کشاورزی با مساله جایگزینی نیروی مناسب برای مدیریت مواجه شد.

 

وی خاطرنشان ساخت: در این راستا الگویی برای تعیین شاخصه ها و ویژگی های مدیریتی در وزارت جهاد کشاورزی تدوین شد تا بر مبنای آن پست مدیریتی به افراد دارای این شاخصه ها ابلاغ شود و این الگو که فارغ از تخصص فرد، شایستگی های عمومی را در قالب ۱۱۲ نشانه رفتاری بررسی می کند، از سال آینده اجرایی خواهد شد.

 

رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش مهمی از تصمیم سازی به عهده مدیران سازمان ها است، قطعا پرورش مدیران متبحر نقش مهمی در برنامه ریزی های آینده دارد که در این رابطه ابتدا بایستی استعدادشناسی صورت گیرد.

 

ورداسبی ادامه داد: مباحثاتی در راستای ارتقای دریافتی پرسنل جهاد کشاورزی با سازمان برنامه و بودجه کشور انجام شده و تلاش داریم در این رابطه افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان محقق شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.