کد خبر : 29837
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 اسفند 1395 - 9:23

عیدی کشاورزان و روستاییان واریز شد

دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاها برای جذب حداکثر روستاییان به عضویت این صندوق فعالیت و پیگیری کنند.

دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاها برای جذب حداکثر روستاییان به عضویت این صندوق فعالیت و پیگیری کنند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر یزد از واریز مبلغ سه میلیون ریال عیدی به حساب مستمری بگیران این صندوق در استان خبر داد.

 

به گزارش دهقان نیوز به نقل از تابناک، «حسن ابراهیمی» در جلسه ستاد راهبردی توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان شهرستان بافق با اشاره به اهداف صندوق بیمه اجتماعی و فعالیت‌های آن اظهار کرد: جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان، توزیع عادلانه درآمد و تامین امنیت اجتماعی از جمله اهداف این صندوق می‌باشد.

 

وی مخاطبان این صندوق بیمه اجتماعی را روستاییان و کشاورزان غیرساکن در روستا، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و رانندگان حمل بار و مسافر روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: دولت ۱۰ درصد حق بیمه و بیمه شدگان تنها ۵ درصد از حق بیمه را براساس سطوح در آمدی که هر ساله به صورت کشوری محاسبه و اعلام می‌شود، پرداخت می‌کنند.

 

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد افزود: از ۸۹ هزار نفر سهمیه ابلاغی برای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان تاکنون بیش از ۱۹ هزار و ۸۰۰ نفر در این صندوق عضو شدند تا از مزایای بازنشستگی، کارافتادگی کلی و فوتی استفاده کنند.

 

ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در استان یزد ۸۵۵ خانوار در حال دریافت مستمری هستند،‌گفت: از کل تعداد افرادی که در استان مستمر می گیرند، ۳۰ خانوار مربوط به شهرستان بافق می‌باشند.

 

حسن ابراهیمی در ادامه از واریز عیدی مستمری بگیران این صندوق خبر داد و خاطر نشان کرد: مبلغ ۳ میلیون ریال بابت عیدی مستمری بگیران به همراه حقوق بهمن ماه به حساب سرپرست خانوار مستمری بگیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان استان یزد واریز شد.

 

این مقام مسئول از فعالیت دو کارگزار در شهرستان بافق خبر داد و تصریح کرد: انتظار می‌رود دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاها برای جذب حداکثر روستاییان به عضویت این صندوق فعالیت و پیگیری کنند.

 

وی در پایان با اشاره به رتبه نخست کشوری توسط استان یزد در مورد عضویت جوانان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه در استان یزد ۲۱٫۹ درصد است که امیدواریم با همکاری دهیاران بخش مرکزی بافق ظرفیت نفوذ بیمه در این شهرستان افزایش یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.