کد خبر : 34632
تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1396 - 22:03

ظرفیت خالی در صنایع غذایی کشور چقدر است؟

در حالی ظرفیت خالی قابل توجهی در صنایع غذایی وجود دارد که صادرات محصولات غذایی بیشترین ارزش افزوده را به همراه دارد.

۶۰میلیون تن ظرفیت خالی در صنایع غذایی کشور

مهدی صادقی در مراسم گرامیداشت روز جهانی غذا در ساری افزود: در حالی ظرفیت خالی قابل توجهی در صنایع غذایی وجود دارد که صادرات محصولات غذایی بیشترین ارزش افزوده را به همراه دارد.
وی با تاکید بر این که در چند سال اخیر دانش فنی و بهره وری در صنایع غذایی کشور گسترش خوبی پیدا کرده است، ادامه داد: ایجاد زنجیره محصولات غذایی از تولید تا صادرات ، راهکار لازم برای افزایش در استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات است.
صادقی وضعیت نرم افزاری و تجاری سازی در صنایع غذایی کشور را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ ارکان انسانی و پژوهش در صنعت غذا در دنیا رتبه ۴۵ را دارد.
مدیرکل صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت فرایند صادرات محصولات غذایی کشور را مناسب و رو به افزایش دانست و بیان داشت: برنامه صادراتی بخش صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی کشور در سال گذشته عملیاتی شده است.
وی توضیح داد: سال گذشته ۲میلیارد و ۹۵۸ میلیون دلار صادرات انواع مواد غذایی انجام شده است که نشان‌دهنده تحقق ۹۸درصدی برنامه وزارت خانه است.
وی مهمترین بخش صادرات را درحوزه محصولات غذایی به ویژه لبنیات دانست و گفت: در پنج ماهه امسال ۴۳۰ میلیون دلار فرآورده لبنی صادر شده است.
وی هدف گذاری صادرات محصولات غذایی کشور در افق ۱۴۰۴را ۶٫۵میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: اکنون کشور ترکیه با حدود ۱۰ هزار واحد صنایع غذایی سالانه ۱۰میلیارد دلار صادرات دارد که این رقم در کشورمان با همان تعداد واحد صنایع غذایی در سال گذشته به حدود سه میلیارد دلار رسیده است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از مدیران و کارشناسان واحدهای نمونه و برتر صنایع غذایی مازندران تجلیل شد.
شهرت مازندران به محصولات کشاورزی آن است اما بانک اطلاعاتی انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی استان نشان می دهد که کمتر از ۲۰ درصد مواد اولیه واحدهای صنایع غذایی در داخل استان تامین می شود و ۸۰درصد دیگر وابستگی به خارج از استان دارد.
بر اساس این گزارش ،۴۵۰ واحد صنایع غذایی در استان شناسایی شده است که حدود نیمی از این واحد ها برابر با ۲۰۰واحد فعال هستند که البته تمامی آنان به طور میانگین کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت دارند.
۴۵۰ واحد شناسایی شده صنایع غذایی مازندران در ۹ گروه لبنی، آرد، فرآورده های گوشتی ، روغن، بسته بندی، کنسرو غیر گوشتی ، فرآورده های آردی ، نوشیدنی و کشتارگاه طیور فعالیت دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.