کد خبر : 29433
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1395 - 9:14

صدور پروانه اشتغال برای مهندسان کشاورزی / بکارگیری ناظر فنی در مزارع + جزییات

این کار بر اساس قانون جامع دامپروری، نظام گلخانه‌ای و نظام گیاه‌پزشکی در قالب پنجره واحد صورت گرفت.

این کار بر اساس قانون جامع دامپروری، نظام گلخانه‌ای و نظام گیاه‌پزشکی در قالب پنجره واحد صورت گرفت.

به گزارش دهقان نیوز، طرح به‌کارگیری ناظران فنی در مزارع و باغات با هدف افزایش ضریب پوشش برنامه‌های ترویجی و افزایش متوسط عملکرد در واحد سطح برای سال زراعی ۹۶-۹۵ اجرا شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان‌ غربی گفت: از سال ۹۳ تا سال جاری شماره کارت عضویت و پروانه اشتغال برای ۱۰ هزار و ۸۴۵ نفر مهندسی کشاورزی استان صادر شده است.

به گزارش دهقان نیوز، امین آقایی در گفت‌وگو با تسنیم در ارومیه با اشاره به گزارش عملکرد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان‌ غربی از سال ۹۳ تا ۹۵ اظهار داشت: این سازمان به منظور مهندسی کردن فرایند تولید، ارتقا بهره‌وری عوامل و منابع پایه، افزایش عملکرد در واحد سطح و با به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف، اقدامات و فعالیت‌های موثری در کنار دستگاه‌های اجرایی اجرا می‌کند.

وی افزود: در این رابطه عضویت، صدور شماره کارت عضویت و پروانه اشتغال برای ۱۰ هزار و ۸۴۵ نفر مهندسی کشاورزی، تعیین صلاحیت و رتبه‌بندی اعضای حقیقی و حقوقی در دو قالب پیمانکاری و مشاوره‌ای و آموزش، اعم از بازآموزی و نوآموزی مهارتی برای توانمندسازی اعضاء برای ورود به عرصه‌های کاری و متشکل کردن آنها در قالب شرکت‌های فنی و مهندسی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی انجام شد.

آقایی از صدور مجوز و پروانه واحدهای تولیدی و دامپروری، شیلات، گلخانه، قارچ و گیاه‌پزشکی خبر داد و بیان کرد: این کار براساس قانون جامع دامپروری، نظام گلخانه‌ای و نظام گیاه‌پزشکی در قالب پنجره واحد صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این مدت، پهنه‌های تولیدی با همکاری مشترک جهاد کشاورزی و ارجاع کارهای فنی، مهندسی، اجرایی به آنان انجام شد اظهار داشت: علاوه بر آن، ساماندهی و تشکیل شرکت‌های تخصصی-موضوعی در دستور کار قرار گرفت.

به گفته آقایی کمک به امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی در امر تهیه نقشه UTM دار و کروکی در انتقال سند، فنس‌کشی، مجوز خانه‌باغ و نگهبانی و کمیسیون‌های ماده واحد و تشخیص اراضی ملی و زراعی در سه سال گذشته انجام شد.

وی از فعالیت در حوزه افزایش بهره‌وری آب و اصلاح الگوی کشت و تغییر سیستم‌های آبیاری و کمک به احیا دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: در این باره بسترسازی و تکمیل پرونده‌های آبیاری تحت فشار درکنار مدیریت آب و خاک سازمان صورت گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: از سال ۹۳ تا امسال کشت‌های جایگزین از جمله زعفران و سایر گیاهان داروئی و سنجد و توسعه کشت پائیزه در استان ترویج شد.

آقایی گفت: از سوی دیگر طرح به‌کارگیری ناظران فنی در مزارع و باغات با هدف افزایش ضریب پوشش برنامه‌های ترویجی و افزایش متوسط عملکرد در واحد سطح برای سال زراعی ۹۶-۹۵ اجرا شد.

وی با اشاره به عملکرد اجرای پروژه در هفت شهرستان حوضه دریاچه ارومیه تصریح کرد: در این باره تعداد شرکت کنندگان در دوره‌های ترویجی و مهارتی زراعی و باغی به ۱۸ هزار و ۲۶۴ نفر رسید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.