کد خبر : 38421
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 - 12:36

صدور ضمانت نامه تعاون برای تسهیلات روستایی + جزییات

دولت پروژه های خوبی برای اشتغالزایی دارد.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با اشاره به اینکه برای تعاونی های زنان در طرح اشتغال روستایی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان وام بدون وثیقه ملکی را تضمین می کنیم گفت: هر فردی که بخواهد برای دریافت تسهیلات مراجعه کند باید ۲۰ درصد آورده داشته باشد.

مهدی حسین نژاد،مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در گفتگو با تسنیم، درباره طرح های اشتغالی دولت گفت: دولت پروژه های خوبی برای اشتغالزایی دارد. طرح اشتغال روستایی طرح خوبی است و رقم خوبی در این طرح پیش بینی شده است.

وی ادامه داد:حدود ۱۲هزار میلیارد تومان برای برای اشتغال روستائیان و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر منابع ارزان قیمت در نظر گرفته اند که حدود ۱۰ درصد آن برای خوداشتغالی و طرح های روستایی است که می توانند با بردن ضامن برای بانک های عامل تسهیلات دریافت کنند. حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد آن مربوط به بنگاه های کوچک و متوسط هستند. این ها گروه هدف هستند. معاونت تعاون وزارت کار در حال انجام طرحی با عنوان روستا تعاون است و برنامه دارد که برای ۱۰۰۰ تعاونی در روستاها اشتغال ایجاد کند.

حسین نژاد با بیان اینکه رسته های مختلفی برای ایجاد شغل شناسایی شده اند گفت:استنباط وزارت کار این است که رسته هایی که شناسایی شده است قابلیت فعالیت دارند ومی توانند منبع درآمد خوبی در آینده باشند.رسته هایی که انتخاب شده پُر کشش است.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون گفت:بحث تعاون موضوع مهمی است که اگر افرادی کنار هم جمع شوند و تشکیل تعاونی ها دهند. الویت ما تشکیل تعاون است. برای بحث تعاونی زنان هم بنا را بر این گذاشتیم به شرطی که طرح دارای توجیه اقتصادی باشد تا ۳۰۰ میلیون تومان وام را بدون وثیقه ملکی تضمین کنیم.

وی افزود:برای ضمانت تعاونی روستایی هم ۳۰ درصد از یک درصد را تخفیف مشروط می دهیم.یعنی برای آخرین قسط یک چک آخرین قسط را دریافت می کنیم و در صورتی که تعاونی به تعهد خود عمل کرد ۳۰ درصد را پرداخت می کنیم ولی در صورتی که به تعهد خود عمل نکردند ۳۰ درصد را باید پرداخت کنند.

حسین نژاد از تفاهم نامه با معاونت تعاون و بانک های عامل خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه آمده است که کمیته مشترکی را تشکیل دادیم و پرونده ها را بررسی کردیم. برای اینکه متقاضیان معطل نشوند و پروسه پرونده آنها در گروه های استانی طولانی نشود، ما همزمان برای آنهایی که درخواست ضمانت نامه دارند شرایط فراهم کردیم که به صورت همزمان ثبت نام کنیم؛ یعنی در کنار اینکه کارهای وام خود را انجام می دهند مراجعه کنند و اعتبار سنجی شوند و حد اعتباری آنها به بانک ها اعلام شود.

وی بیان کرد:بحث دوم علاوه بر اعتبار سنجی ایده است. یعنی حتما ایده را بررسی می کنیم این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم. سرمایه ای که فرد بخواهد در پروژه بیاورد برای ما حائز اهمیت است. هر فردی که بخواهد برای دریافت تسهیلات مراجعه کند باید ۲۰ درصد آورده داشته باشد. تقریباً ۸۰درصد افرادی که برای دریافت تسهیلات مراجعه می کنند سرمایه آنها ۰درصد است. یعنی هیچ چیز از خودشان آورده ندارند.بهترین دلیل آنها را به سمت تشکیل تعاونی سوق می دهیم.

حسین نژاد اظهارداشت:بهترین اقدام برای آن دسته از افرادی که سرمایه ندارند تشکیل تعاونی و سپس دریافت وام است. محدودیتی نداریم که برای کسی ضمانت نامه صادر کنیم اما افرادی که در الویت قرار می گیرند آنهایی هستند که تشکیل تعاونی دهند و سرمایه قابل اعتنایی بیاورند. تمام شرکت ها می توانند «حد اعتباری» خود را از ما دریافت کنند. یعنی افراد می توانند پس از مراجعه به بانک «حد اعتباری» صندوق ضمانت توسعه تعاون را نشان دهند و بعد از اینکه طرح آنها مورد بررسی قرارگرفت، ضمانت نامه برایشان صادر می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.