کد خبر : 55505
تاریخ انتشار : جمعه 25 مهر 1399 - 6:52

دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس در گفتگو با دهقان نیوز:

شکم دام با شعار سیر نمی شود! / دام ها گرسنه اند / نباید با دامدار اینگونه برخورد شود / یک آب معدنی کوچک ۲۰۰۰ تومان شده ولی شیر را کیلویی ۲۹۰۰ از دامدار می خرند

شکم دام با شعار سیر نمی شود! / دام ها گرسنه اند / نباید با دامدار اینگونه برخورد شود / یک آب معدنی کوچک ۲۰۰۰ تومان شده ولی شیر را کیلویی ۲۹۰۰ از دامدار می خرند

فاجعه ای بزرگ در بخش دامداری در حال رخ دادن است.

دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس گفت: فاجعه ای بزرگ در بخش دامداری در حال رخ دادن است. فقدان کنستانتره به بحران تبدیل شد. برخی دامداران برای اینکه دامهایشان گرسنه هستند برای فروش دام خود دنبال دلال می گردند!

مسعود رضا بندگی در گفتگو با دهقان نیوز گفت: آقایان مسئول از پشت میزتان بلند شوید و سری به کشتارگاه ها بزنید. گاو و تلیسه های آبستن کشتار می شوند، فاجعه ای بزرگ اتفاق افتاده است. یک بطری کوچک آب معدنی ۲۰۰۰ تومان و یک کیلو شیر ۲۹۰۰ تومان و قیمت کنسانتره در بازار آزاد ۵۴۵۰ تومان شده است.

وی افزود: آقایان مسئول با یک حساب سرانگشتی می توان متوجه شد که دامداران بینوا در حال نابود شدن هستند.

وی گفت: مسئولان برای دامداران فکری اساسی بکنید. شکم دام با شعار کشتی توی بندر آماده تخلیه است سیر نمی شود. یا با شعار آن رئیس که می گوید انبارهای ما تکمیل است و دامداران نگران نباشند، دام دامداران طبسی سیر نخواهند شد.

دبیر نظام صنفی کشاورزی طبس گفت: مدتی است که بحران کنستانتره دامن دامداران را گرفته و مدام وعده شنیدند. در شهرستان طبس، دلالان در کمتر از ۳ روز بیش از ۱۰۰ راس گاو و تلیسه خریدند و روانه کشتارگاه ها کردند. مسئولان پشت میزنشین، کجا سراغ دارید که دامدار، تلیسه ۵ ماه آبستن خود را بفروشد آنهم به کشتارگاه! کجا دیده اید که در شهرستانی در کمتر از ۳ روز، درب ۳ گاوداری قفل شده است!

بندگی گفت: یکی از همین گاوداران که بیش از۵۰ راس داشته می گفت که ۲۲ راس گاو و گوساله و تلیسه آبستن را فروخته و ۳۰ راس دیگر را نیز چون شیر خوب می دهند و دلالان به قیمت منصفانه نمی خریدند نگه داشته تا چاق شده و آن موقع به کشتارگاه بدهد.

وی خطاب به مسئولان گفت: قطعا تا آینده ای نه چندان دور شیر و گوشت را باید وارد کنید که بازهم مافیای واردات خوش به حالشان خواهد شد. آیا کسی هست که بفهمد گرسنگی دام یعنی چه؟ دامدار ممکن است که خودش گرسنگی را تحمل کند ولی نمی تواند گرسنگی دام خود را ببیند.

وی افزود: آقایان مسئول تاکنون قشر تولیدکننده را اینگونه ناراحت ندیدم. اگر فکری اساسی و عملیاتی نکنید، شیر و گوشت چند برابر قیمت امروز بدست مردم خواهد رسید.

وی گفت: مدیران بخش کشاورزی به امور دام توصیه اصلاح نژاد کردید، اکثر دامداران طبسی در بخش دام سبک با توصیه مسئولان دام کشور و استان اصلاح نژاد کردند، حال با توجه به نزدیک شدن زایش دام های اصلاح شده با فقدان شدید کنستانتره روبرو شده اند و کسی جوابگویشان نیست و جالب اینکه اکثر مسئولان کشوری و استانی از اغلب این دامداریها بازدید کرده و زبان به تحسین گشوده اند اما این حقشان نیست که اینگونه با آنان برخورد شود.

وی افزود: مسئولین اشک آن مرد میانسال طبسی که توان دیدن گرسنگی دامهایش را به خاطر نبودن کنسانتره ندارد، ببینند که در به در دنبال دلال می گردد تا ۳ راس گاوش را به وعده ۶ ماهه بفروشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.