کد خبر : 35900
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1396 - 9:45

سن کشاورزان بالا نرفته است / حمایت از کشاورزان کم شده است

نباید انتظار داشته باشیم فرزندان کشاورزان وارد کشاورزی شوند.

نباید انتظار داشته باشیم فرزندان کشاورزان وارد کشاورزی شوند.

عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور در واکش به اظهارات دکتر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اینکه سن کشاورزان بالاست و باید کشاورزان جوان تقویت شوند به دهقان نیوز گفت: سن کشاورزان بالا نرفته است، حمایت از کشاورزان کم شده است.

سجاد سنجابی توضیح داد: باید از کشاورزان حمایت شود تا فرزندان همین کشاورزان انگیزه برای کار کشاورزی داشته باشند در حالی که می بینیم کمترین حمایت ها از کشاورزان می شود و با این شرایط نباید انتظار داشته باشیم فرزندان کشاورزان که جوان هستند وارد بخش کشاورزی شوند.

وی ادامه داد: وقتی پول گندم کشاورزان را پس از ۵ ماه پرداخت می کنند انتظار دارید جوانان وارد حوزه کشاورزی شوند؟ در حالی که اگر از کشاورزان حمایت های لازم بعمل آید مطمئن باشید جوانان هم انگیزه پیدا می کنند وارد کار کشاورزی شوند که نتیجه آن جوان شدن سن کشاورزان است.

وی با انتقاد از بی توجهی هایی که به خبرگان کشاورزی می شود افزود: با گذشت چند سال از راه اندازی مجمع ملی خبرگان کشاورزی که متشکل از کشاورزان خبره و نمونه کشور است تاکنون یک مسئول در جلسات این مجمع شرکت نکرده است تا درد دل و واقعیت های کشاورزی را از زبان خبرگان کشاورزی بشنود. در جلسات مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور فقط خودمان با خودمان گفتگو می کنیم و مشکلات را مطرح می کنیم و عملا مسئولین کاری به کار ما ندارند !

عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور در پایان با اشاره به اینکه در گذشته از کشاورزان خبره کشور با اهدای لوح و جوایزی تقدیر می شد به دهقان نیوز گفت: طی سالهای اخیر نه تنها از خبرگان کشاورزی تقدیر نشده است بلکه از جیب خودمان برای فعال ماندن مجمع ملی خبرگان کشاورزی هزینه می کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.