کد خبر : 52272
تاریخ انتشار : جمعه 19 مهر 1398 - 22:57

زور کشاورزان به دولت نمی رسد / نمایندگان در خواب هستند / از صداقت و سادگی کشاورزان سوء استفاده شد

زور کشاورزان به دولت نمی رسد.

رییس نظام صنفی کشاورزی ایران در واکنش به قیمت اعلام شده خرید محصولات کشاورزی برای سال زراعی جدید گفت: زور کشاورزان به دولت نمی رسد.

محمدشفیع ملک زاده در گفتگو با دهقان نیوز گفت: دولت با اعلام قیمت ۲۵ قلم محصول کشاورزی نشان داد نه تنها به کشاورزان توجهی ندارد بلکه دغدغه ای هم برای آینده کشور ندارد.

وی از جمله تبعات این نوع قیمت گذاری محصولات کشاورزی را بهم خوردن خودکفایی گندم برشمرد و گفت: کشاورزان با این شرایط حاضر نیستند گندم خود را به دولت تحویل بدهند. در خصوص شکر نیز که برای اولین بار به مرز خودکفایی رسیده بودیم ولی با این سیاستگذاری هایی که شاهد آن هستیم عملا شاهد کاهش ۵۰ درصدی کشت چغندر خواهیم بود.

وی گفت: در شرایطی که دشمنان نظام با اعمال فشار قصد دارند کشور را با تحریم های سنگین مواجه کنند باید با مقاومت و اتکا به خود و خودکفایی به سمتی برویم که دست نیاز به سمت بیگانه دراز نکنیم اما متاسفانه با سیاست های غلطی که در پیش گرفته شده است ضمن نابودی تولیدکنندگان و کشاورزان زحمتکش، ستون های محکم کشور را متزلزل می کنند و بجای مقاومت در برابر قدرت طلبان و بی نیازی از آنها به گونه ای عمل می کنند که دشمن برای رسیدن اهداف پلیدش نزدیک تر شود.

رییس نظام صنفی کشاورزی ایران گفت: وقتی که کشاورز حمایت نشود و در تعیین قیمت محصولات کشاورزی بدرستی تصمیم گیری نشود عملا باعث می شود پایداری تولید از دست برود.

ملک زاده گفت: سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد با تعیین و اعلام ۲۵ قلم محصول کشاورزی بویژه گندم، چغندر و کلزا مشخص شد دیواری کوتاه تر از کشاورزان وجود ندارد و از صداقت، سکوت و سادگی کشاورزان بشدت سوء استفاده شد.

وی افزود: در راس سازمان برنامه و بودجه، شخص نوبخت با اعمال سیاست های غلطی که برای بخش کشاورزی می گیرند و قیمت های ناعادلانه ای که به کشاورزان تحمیل می کنند نشان می دهد شمشیر را برای کشاورزان از رو بسته اند و در روز روشن دارند کشاورزان را نابود می کنند.

وی گفت: با این قیمت های اعلام شده هم شغل ۵ میلیون تولیدکننده کشاورزی مختل می شود و این کشاورزان مجبورند به شغل های کاذب روی بیاورند و هم از طرفی دولت با اختصاص اعتبار سنگین بدنبال اشتغالزایی است و در واقع این دو موضوع با هم همخوانی ندارند چون دولت از طرفی شغل را از کشاورزان می گیرد و از طرفی می گوید می خواهیم شغل ایجاد کنیم.

رییس نظام صنفی کشاورزی ایران به دهقان نیوز گفت: قیمت های اعلام شده محصولات کشاورزی نشان داد که مسئولین ما یا از شرایط موجود و واقعیات کشاورزی اطلاعی ندارند یا خودشان را به خواب زده اند.

ملک زاده گفت: سوال ما این است که آیا می شود پذیرفت که نوبخت و شورای اقتصاد از هزینه های سرسام آور تولید در کشور بی خبر است؟ آیا می شود قبول کرد که کشاورزان در برابر خانواده خود و تامین معیشت آنها مسئولیتی ندارند؟ آیا کشاورز و خانواده مظلومش حق زندگی در کشور را ندارند؟ آیا دولت ها مصوبه قانونی دارند که کشاورزانِ آسیب پذیرِ ما با دستان پینه بسته فقط محکوم به کار و زحمت و فشار بدون درآمد باشند؟ آیا مسئولین ما قشر محروم کشاورز را جزو شاغلین مملکت نمی دانند؟

وی با انتقاد از عملکرد نمایندگان مجلس در خصوص رویکردی که نسبت به کشاورزان دارند گفت: احسنت و هزاران آفرین به نمایندگان پرتلاش و قدردان مردم در مجلس، واقعا خسته نباشید و چشمتان روشن! – زحمات و تلاش های تاریخی و نظارت های دقیق شما بر عملکرد دولت، کشاورزان را بشدت شرمنده کرد و فقط ما کشاورزان نمی دانیم چگونه این همه زحمات شما را جبران کنیم. شما در برابر اعتماد مردم مسئولید و یک روز باید جوابگوی کوتاهی و قدرنشناسی های خود باشید. شما نمایندگان زمانی دچار عذاب وجدان می شوید که دیگر نتوانید هیچ کاری انجام دهید. بپذیرید که تمام این مشکلات که گریبان کشاورزان را گرفته نتیجه عدم پیگیری و نظارت شماست. متاسفانه نمایندگان در خواب بسر می برند و موکلین خود را به فراموشی سپرده اند.

وی ادامه داد: کشاورزان از نمایندگان خود در مجلس امیدهای زیادی داشتند ولی متاسفانه چنان سنگ ناامیدی به سینه آنها زدید که امیدشان را به یاس و ناامیدی تبدیل کردید اما شک نکنید که همین کشاورزان در آینده نزدیک و انتخابات پیش رو جواب شما را خواهند داد. شما نمایندگان فقط سکوت پیشه کنید و در لابی های خود نهایت احتیاط را بعمل آورید.

رییس نظام صنفی کشاورزی ایران در پایان به دهقان نیوز گفت: از طرف همه کشاورزان، عدم رضایتمندی خود را از قیمت های اعلام شده محصولات کشاورزی اعلام می کنیم و نرخ هیچکدام از ۲۵ قلم محصول کشاورزی که اخیرا اعلام شده را قبول نداریم و مطمئن باشید این نرخ های ناعادلانه و غیرمنطقی برای هیچ تولیدکننده ای مقرون به صرفه نیست.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.