کد خبر : 38229
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1396 - 12:31

زنان روستایی صاحب صندوق‌ اعتباری می‌شوند

صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی راه‌اندازی می شود.

صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی راه‌اندازی می شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به اهمیت و ضرورت ایجاد صندوق‌های خرد زنان روستایی در راستای اشتغال‌زایی، کارآفرینی و فقرزدایی، گفت: در این راستا شهرستان شهرضا موظف شده ۲ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی را راه‌اندازی کند.

رضا باقری در گفتگو با تسنیم در شهرضا با اشاره به کشت زعفران در شهرضا اظهار داشت: زعفران یکی از محصولات مهم کشاورزی ایران در بخش صادرات غیرنفتی است و کاربرد زیادی در صنایع غذایی، دارویی، صنعتی و اشتغالزایی روستائیان دارد.

وی افزود: کاشت این محصول دارای ویژگی‌های خاص نظیر نیاز آبی کم و امکان بهره‌برداری به مدت ۵ تا ۷ سال در یک نوبت کاشت، امکان کشت در زمین‌های شنی و رسی، عدم نیاز به ماشین آلات و ابزار پیچیده، امکان نگهداری محصول در زمانی طولانی و در مکانی محدود، عدم نیاز به نیروی کار دائمی و ماهر، امکان به کارگیری از نیروی کار زنان و کودکان در برداشت محصول است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: در این راستا در سال زراعی ۹۷-۹۶ با پیگیری و ترویج کشت این محصول توسط کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی مهیار حدود ۴ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه به کشت زعفران اختصاص یافت.

وی بیان کرد: با توجه به استمرار شرایط خشکسالی و نیاز آبی کم این محصول امید است در سال‌های آتی شاهد افزایش سطح زیرکشت این محصول مهم در سطح منطقه باشیم.

باقری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی اجرای طرح کارورزی در جهاد کشاورزی شهرضا، تصریح کرد: در این جلسه شرکت‌های کشاورزی موظف شدند نسبت به اجرای طرح مذکور اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: طرح کارورزی در راستای افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش‌آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار و ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش‌آموختگان و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای آنها است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرضا گفت: در این راستا علاقه‌مندان با ورود به سامانه مربوط به کارورزی ثبت‌نام کرده و در مقابل واحدهای تولیدی نیز که در سامانه ثبت نام کرده‌اند نسبت به جذب دانش‌آموختگان واجد شرایط اقدام می‌کنند.

وی مدت زمان دوره کارورزی برای هر فارغ التحصیل کشاورزی را حداکثر ۶ ماه اعلام کرد و اظهار داشت: مدت کارورزی در برخی از فعالیت‌های مستقر در مناطق محروم و کمتر برخوردار با توافق واحد پذیرنده تا ۹ ماه قابل افزایش است.

باقری افزود: اجرای طرح کارورزی در عین حال به کارورزان کمک می‌کند که پس از کسب تجربه و آشنایی با شیوه تولید، به طور مستقل نیز کار تولید را دنبال کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی ایجاد صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان اصفهان، بیان کرد: جلسه توجیهی پیرامون فرآیند و اصول ایجاد صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان اصفهان برگزار شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به اهمیت و ضرورت ایجاد صندوق‌های خرد زنان روستایی در راستای اشتغال‌زایی، کارآفرینی و فقرزدایی، افزود: در این راستا شهرستان شهرضا موظف شده دو صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی راه اندازی کند.

وی با اشاره به افزایش ضریب دسترسی زنان روستایی کم درآمد به تسهیلات اعتباری، گفت: هدف از تأسیس این صندوق‌ها توانمندسازی جامعه محل از طریق ایجاد بستری مناسب برای مشارکت جمعی زنان در قالب گرو‌ه‌های اعتباری و پس‌انداز است.

باقری بیان کرد: از دیگر اهدافی که این صندوق دنبال می‌کند ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق برنامه‌های آموزشی و افزایش درآمد خانوارهای کم‌درآمد از طریق پرداخت وام‌های کوچک برای انجام فعالیت‌های درآمدزا برای زنان روستایی است.

وی پیرامون نحوه فعالیت و خدمات‌رسانی این صندوق‌ها، بیان کرد: اعضای این صندوق‌ها را زنان روستایی تشکیل می‌دهند و اعضای هر صندوق به گروه‌های ۵ تا ۷ نفره تقسیم می‌شوند و حداکثر تعداد اعضای هر صندوق هم از ۵۰ نفر فراتر نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.