کد خبر : 38195
تاریخ انتشار : یکشنبه 15 بهمن 1396 - 14:02

زمین‌های کشاورزی سنددار می شوند

در طرح کاداستر همه زمین‌های کشاورزی سنددار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی دهاقان با بیان اینکه در طرح کاداستر همه زمین‌های کشاورزی سنددار می‌شوند، افزود: یکی از اهداف این طرح سنددار کردن تمامی اراضی کشاورزی شهرستان دهاقان است.

امیر صفرپور امروز در گفت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وگو با خبرنگار فارس از دهاقان اظهار کرد: طرح کاداستر در سطح شهرستان دهاقان در حال اجرا بوده و این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی هدایت می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح کاداستر همه زمین‌های کشاورزی سنددار می‌شوند، افزود: یکی از اهداف این طرح سنددار کردن تمامی اراضی کشاورزی شهرستان دهاقان بوده و همه زمین‌ها به ثبت می‌رسند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان این طرح را کمک به یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی دانسته و تصریح کرد: این طرح کاهش هزینه‌های بهره‌برداران بخش کشاورزی را به همرا دارد و کمک به یکپارچه‌سازی اراضی می‌کند.

وی افزایش بهره‌وری آب کشاورزی را حاصل اجرای طرح کاداستر دانست و اذعان داشت: هم‌چنین با اجرای طرح کاداستر شاهد افزایش بهره‌وری آب کشاورزی و سهولت اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار هستیم که گامی موثر در اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

صفرپور عنوان کرد: تا کنون اقداماتی از جمله جانمایی، ایجاد و مختصات‌دار کردن شبکه نقاط ماندگار، اتصال به شبکه ژئودینامیک سازمان نقشه‌برداری با استفاده از جی.پی.اس ۲ فرکانسه صورت گرفته است.

وی بیان داشت: طراحی اندکس نقاط استروئید، تعیین نقاط عکسی بر روی زمین و مختصات‌دار کردن نقاط عکسی با استفاده از جی.پی.اس ۲ فرکانسه، پلاک‌بندی حدود ۳۰۰۰ هکتار از منطقه سبز، جمع آوری اطلاعات توصیفی حدود ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان گفت: هم‌چنین به امضا و اثر انگشت رساندن فرم‌های بیش از ۵۰۰ هکتار قطعات کشاورزی و هماهنگی با سازمان چهت پیشبرد همزمان با رفع تداخلات انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.