کد خبر : 30929
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 - 10:55

رکورد صادرات شیلات شکست

بخش شیلات در چهار سال اخیر در امر تولید، صادرات و افزایش مصرف سرانه موفقیتهای متعددی داشته است.

رشد سرانه مصرف آبزیان در کشور/ رکورد صادرات شیلات شکست

متوسط جهانی سرانه مصرف آبزیان به ازا هر نفر ۲۰ کیلوگرم در سال است.
حسن صالحی در حاشیه جشنواره غذا و سلامتی در مشهد افزود: بخش شیلات در چهار سال اخیر در امر تولید، صادرات و افزایش مصرف سرانه موفقیتهای متعددی داشته است.
وی ادامه داد: با توجه به کاهش ذخایر ماهیان خاویاری دریای خزر سازمان شیلات فعالیتهای ویژه ای در این بخش داشت. پارسال سه تن ماهی خاویار پرورشی در ایران تولید شد که بخش قابل توتوجه آن به آمریکای شمالی صادر شد و این در حالی است که در طول سالهای پیش از صادرات به این شکل محروم بودیم.
رئیس سازمان شیلات گفت: حجم آبزی پروی و صید انواع ماهی در ایران پارسال به یک میلیون و ۷۰ هزار تن رسید در حالی که این میزان در سال ۱۳۹۱ کمتر از ۷۶۰ هزار تن بود.
وی افزود: در خصوص میگوی پرورشی نیز تولید این محصول که سال ۱۳۹۱ کمتر از ۱۰ هزار تن بود سال ۱۳۹۵ به افزون بر ۲۳ هزار تن افزایش یافت که همین امر منجر به فعالیت مجدد سایتهای کارافتاده پرورش میگو شد.
صالحی به جایگاه ویژه ایران در تولید ماهی قزل آلا نیز اشاره و بیان کرد: با تولید ۱۶۴ هزار تن ماهی قزل آلا در آب شیرین رتبه نخست جهان را در این بخش در اختیار داریم و در مجموع ایران در تولید این نوع ماهی جزو پنج کشور نخست دنیا است.
وی ادامه داد: پارسال با ۴۱۲ میلیون دلار صادرات در بخش شیلات رکورد این حوزه شکسته شد. همچنین واردات در این بخش کمتر از ۱۸۰ میلیون دلار است که نشانگر تراز مثبت در بخش تجارت خارجی شیلات است .
رئیس سازمان شیلات گفت: شیلات کشور در سالهای گذشته به تولید ماهیهای زینیتی توجه ویژه ای داشت که می توان به تولید ۲۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی زینتی در سال گذشته اشاره کرد. این تولید نشانگر رشد ۲۰ درصدی در چهار سال گذشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.