کد خبر : 32454
تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1396 - 17:15

روستاییان ۹۰ درصد تسهیلات بدون بهره می گیرند

اهالی این روستاها می توانند ۹۰ درصد تسهیلات بدون بهره دریافت کنند.

اختصاص ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تولید و اشتغال روستایی در کشور

سید ابوالفضل رضوی در حاشیه بازدید از روستاهای شهرستان ماکو در آذربایجان غربی در گفتگو با ایرنا افزود: اصلی ترین و مهمترین برنامه دولت تدبیر و امید، حمایت از تولید و اشتغال روستایی است و مسئولان ارشد دولت نیز این امر را با جدیت دنبال می کنند.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های دولت در راستای ایجاد اشتغال در روستاها تشکیل شرکت های تعاونی روستایی در روستاهای با بیش از ۲۰۰ خانوار است و اهالی این روستاها با ۱۰ درصد آورده می توانند ۹۰ درصد تسهیلات بدون بهره دریافت کنند.
وی اظهار کرد: سال گذشته این طرح در روستاهای خاش و نهبندان از توابع استان های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی اجرا شد.
وی ادامه داد: امسال نیز با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده که برای افرادی که تمایل به ایجاد اشتغال روستایی داشته باشند با نرخ تنها هشت درصد پرداخت می شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری از وجود ردیف اعتباری ویژه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی این معاونت خبر داد و بیان کرد: این ردیف اعتباری ویژه نیز در راستای محرومیت زدایی از روستاها هزینه می شود.
به گزارش ایرنا، امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده و در همین راستا نیز دولت برنامه ریزی های ویژه ای را برای تحقق شعار سال و فرمایشات رهبر معظم انقلاب برنامه ریزی کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.