کد خبر : 35603
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1396 - 11:29

راه اندازی تالار ترویج کشاورزی

همه می توانند براحتی در اینترنت به آن دسترسی پیدا کنند.

تولید محتوا در اولویت برنامه های سازمان تحقیقات کشاورزی/احیای مطالعات تحقیقاتی با کمک تالار ترویج

 

اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی در آیین بزرگداشت بیست و پنجمین دوره هفته کتاب ضمن تسلیت به هموطنان و بازماندگان جان باختگان کرمانشاهی در زلزله اخیر افزود: کتاب، ماحصل تجربیات گذشته تا به امروز است که انسان را به فکر فرو می‌برد و بها دادن به آن، جامعه را به توسعه و پیشرفت خواهد رساند و این مسأله مهمی است.
وی، شروع زنجیره‌ علم را از ایده به مقاله، مقالات مروری و فصول یک کتاب منتهی دانست و اظهار کرد: تاکنون در این سازمان به گزارش‌های نهایی و مقاله های خوب رسیده‌ایم اما در بخش مقالات مروری با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

** احیای مطالعات تحقیقاتی با استفاده از تالار ترویج کشاورزی
زند تصریح کرد: تالار ترویج که توسط سازمان تحقیقات کشاورزی راه اندازی شده، فرصت مناسبی برای عرضه محتویات محققان و احیای مطالعات تحقیقاتی است تا محتوای تولید شده، آسان و بدون واسطه در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد و همه می توانند براحتی در اینترنت به آن دسترسی پیدا کنند.
وی با اشاره به این که تالار ترویج از اقدامات اولیه سازمان تحقیقات است، افزود: تلاش داریم در این دوره به محتویات کار توجه بیشتری کنیم و امیدواریم سال آینده تحلیل و تولید محتوا را در گزارشهای ما داشته باشیم.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به این که در این تالار بیش از دوهزار محتوا بارگزاری شده است، اضافه کرد: جدیدترین محتویاتی که در آنجا گذاشته ایم مجموعه ای از دست نوشته هاست که با کمک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بسیج آماده شده و مربوط به کارآفرینی است.
به گفته وی، ما به دنبال اتفاقی در عمق بخشیدن و تولید محتوا مبتنی بر دانش و شیوه روز هستیم تا موجب تحرک و توسعه مجموعه تحقیقات کشاورزی کشور شود.
زند گفت: در نظر داریم با ایجاد شرایط مناسب، علاوه بر خرید محتوای برخی ناشران، محققان و مروجان بتوانند از این سامانه استفاده کنند.

** شورای انتشارات تحقیقات کشاورزی نیازمند تحول است
معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن انتقاد از عملکرد شورای انتشارات سازمان تحقیقات، تصریح کرد: ایجاد تحول در شورای انتشارات سازمان تحقیقات کشاورزی ضروری است؛ در زمان حاضر کتاب‌هایی که در سازمان منتشر می‌شود از نظم و انضباط لازم برخوردار نیست و باید تلاش کنیم این بخش را سر وسامان دهیم زیرا ساز وکار نوشتن کتاب از خروجی مؤلفان است که باید فکری اساسی برای آ‌ن کرد.
به گزارش ایرنا، در این آئین ضمن معرفی کتاب جدید حوزه کشاورزی از برترین های کتاب تحقیقات کشاورزی تجلیل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.