کد خبر : 38276
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 - 13:39

دولت همه توانش را برای کمک به کشاورزان بکار می گیرد

دولت همه توان خود را برای کمک به کشاورزان به کار می گیرد.

 معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت هرچه در توان داشته باشد، در جهت کمک به کشاورزان به کار می گیرد.
نوبخت: دولت همه توان خود را برای کمک به کشاورزان به کار می گیرد
به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت در جریان سفر به گیلان در نشست بررسی اجرای مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان در رشت بیان کرد: در جلسه‌ شب گذشته هیأت وزیران، تلاش دولت بر این بود تا با توجه به کاهش نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته، تدابیری برای تأمین آب زراعی و مدیریت این بخش انجام دهد تا کشاورزان در سال زراعی آینده، با مشکل مواجه نشوند.
وی به بررسی مشکلات آب زراعی و لزوم تمهیدات لازم در استان گیلان نیز اشاره و اضافه کرد: برای تأمین ذخایر آبی به اعتبار ساخت هفت سد لاستیکی که ۲۵ میلیارد تومان به آن اختصاص پیدا کرده بود، ۱۰ میلیارد دیگر نیز افزایش دادیم تا این سدها در سال آینده به اتمام برسد.
نوبخت همچنین از تخصیص ۳۰ میلیارد تومان دیگر برای تجهیز و پاکسازی انهار کشاورزی گیلان در آستانه سال زراعی جدید خبر داد و افزود: علاوه بر این، با توجه به رفع موانع زیست محیطی ساخت سد شفارود در شهرستان رضوانشهر، ۳۵ میلیارد تومان برای ساخت این سد در غرب گیلان طی ۲ هفته‌‌ گذشته تخصیص یافت.
معاون رئیس جمهوری با ابراز امیدواری از اینکه تخصیص این اعتبارات روند فعالیت های کشاورزی گیلان در سال آینده را تسهیل کند، گفت: دولت هرچه در توان داشته باشد، در جهت کمک به کشاورزان به کار می گیرد.
نوبخت همچنین به اهتمام دولت در جلوگیری از واردات بویژه در زمان عرضه محصولات اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا ورود محصولات خارجی منجر به رقابت با محصولات داخلی در زمان توزیع نشود.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون تعهد دولت نسبت به چایکاران تاکنون پرداخت شده، افزود: باتوجه به اینکه باخبر شدیم هنوز بخشی از مطالبات چایکاران باقیمانده که حداکثر تا پایان بهمن ماه جاری، تمامی مطالبات آنان پرداخت می شود.
استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به ارائه گزارش مدیران دستگاه های اجرایی از روند اجرایی شدن مصوبات سفر رئیس جمهوری به گیلان گفت: پیگیری و اجرایی شدن مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به گیلان به صورت مستمر در دستور کار مدیران قرار دارد.
وی به کاهش ۲۰۰ میلیون متر مکعبی ذخیره سد سفیدرود در مقایسه با مدت مشابه پارسال اشاره و اضافه کرد: اقدامات حمایتی دولت بویژه سازمان برنامه و بودجه برای تجهیز نهرها و ساخت هفت سد لاستیکی، گامی مهم برای تامین آب شرب کشاورزی استان در سال آینده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.