کد خبر : 29941
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1395 - 8:46

دولت های گذشته گندم را کیلویی ۴۰۰ تومان از کشاورز خریدند ! / اکنون هر کیلو گندم ۱۳۰۰ تومان است

اکنون هر کیلو گرم گندم به قیمت ۱۳ هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود.

امروز سه برابر دولت های قبلی پول گندم به کشاورزان پرداخت می شود

 

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایرنا، سید ابوالفضل رضوی در نخستین المپیاد ملی بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، افزود: اینکه گفته می شود دولت تدبیر و امید توجه کمتری به کشاورزان و اقشار کم درآمد داشته، ظلم بزرگی به این دولت است، زیرا دولت های گذشته گندم را هر کیلو گرم چهار هزار ریال از کشاورزان خریداری می کردند.
وی خاطرنشان ساخت: اکنون هر کیلو گرم گندم به قیمت ۱۳ هزار ریال از کشاورزان خریداری می شود، در حالی که دولت یازدهم، همان یارانه دولت دهم را پرداخت می کند.
به گفته رضوی، بر اساس برنامه ششم توسعه سالیان رشد اقتصادی هشت درصدی پیش بینی شده، بنابراین برای رسیدن به رشد مزبور راهی به جز توجه به ارتقای بهره وری وجود ندارد .
وی یادآور شد: چنانچه نظام بهره وری به اندازه سال ۱۳۵۸ کارآمدی داشت، تولید ناخالص ملی ما چهار برابر نرخ فعلی بود، اما در زمینه رقم آن توضیحی نداد.
رضوی گفت : دولت یازدهم برای توسعه آبیاری تحت فشار در کشور نیز تسهیلات ۸۰ درصد بلاعوض به کشاورزان داده و حتی برای کشت گلخانه ای نیز وام هایی با نرخ سود ۱۰ درصد پرداخت .
به گزارش ایرنا در نخستین المپیاد ملی بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی هفت نفر از بهره برداران در حوزه های مختلف کشاورزی نشان ملی بهره وری را دریافت کردند.
علی قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی آذرماه امسال اعلام کرد: امسال ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی به مبلغ ۱۴۶ هزار ریال ( ۱۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان) از کشاورزان خریداری و مطالبات آنها در سطح کشور در این زمینه بطور کامل پرداخت شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 3
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ب چهارشنبه , ۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

البته ایشون گویا از قیمت دلار و نهادهای کشاورزی خبر ندارن. سرزنشون نکنید. یادشون رفته کود ۲۵۰۰ تومانی دولتهای گذشته شده ۵۰ هزار تومان و شخم ۵ هزارتومانی دولتهای گذشته شده ۵۰هزار تومان. گازوییل ۱۰ تومانی دولتهای گذشته شده ۶۰۰ تومان.
بنده خدا خبر نداره. اخه تورم تک رقمی گزارش میکنن!

داريوش پناهي پنجشنبه , ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۹:۵۶

یعنی یکی نیست به ایشان بگوید قیمت کود در دولتهای قبلی ۱۵۰۰ تومان بوده ولی اکنون ۴۵۰۰۰ تومان است قیمت تراکتور ۸ میلیون تومان بوده الان ۴۵ میلیون تومان است و …….

داريوش پناهي پنجشنبه , ۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۹:۵۸

از دهقان نیوز انتضار میرود به عنوان نماینده کشاورزان پاسخ لازم را به این نوع نظرهای غیر کارشناسی بدهند