کد خبر : 232
تاریخ انتشار : شنبه 11 مهر 1394 - 10:43

اغلب فارغ التحصیلان کشاورزی فاقد مهارت هستند

دهقان نیوز / یکی از سیاست های مهم راهبردی سازمان نظام مهندسی کشاورزی، آموزش فنون و مهارت های تخصصی برای فارغ التحصیلان است. اغلب فارغ التحصیلان از دانشگاه، فاقد مهارت های لازم هستند.

دهقان نیوز / یکی از سیاست های مهم راهبردی سازمان نظام مهندسی کشاورزی، آموزش فنون و مهارت های تخصصی برای فارغ التحصیلان است. اغلب فارغ التحصیلان از دانشگاه، فاقد مهارت های لازم هستند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور گفته امروز در حالی که بهره برداران کشاورزی کمتر از ۳ درصد دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط هستند و دهها هزار فارغ التحصیل جویای کار داریم باید زمینه را برای حضور این جوانان آماده کنیم.

احمد کبیری یکی از سیاست های مهم راهبردی سازمان را آموزش فنون و مهارت های تخصصی برای فارغ التحصیلان بیان کرد و گفت : اغلب فارغ التحصیلان از دانشگاه، فاقد مهارت های لازم هستند.

وی در تشریح آمار اعضا و تحصیلات آنها گفت: تعداد اعضای حقوقی سازمان، شرکت ها و موسسات ۹۶۰۳ می باشد. اعضای حقیقی ۲۰۷۶۲۱ نفر است که ۵۸/۵۸ آن را مرد و ۴۱/۴۲ را خانم ها تشکیل میدهند و ممکن است با ادامه این روند در آینده شاهد حضور تعداد بیشتری از خانم ها در سازمان نسبت به مردان باشیم.

کبیری وضعیت تحصیلی اعضای سازمان را این گونه بیان کرد: ۱۴۴۳ نفر دارای مدرک دکتری، ۱۸۳۶۸ نفر کارشناسی ارشد و ۱۸۷۸۱۰ نفر دارای مدرک کارشناسی هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی همچنین از آغاز همکاری با سازمان غذا و دارو خبر داد و گفت: از سال گذشته جلساتی با همکاران سازمان غذا و دارو داشته ایم که نتیجه این جلسات امضا تفاهم نامه ای ما بین سازمان ما و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است که طی این تفاهم نامه سازمان نقش مدیریت نیروهای ناظر در واحدهای صنعتی و فناوری مواد غذایی را ایفا می کند.

کبیری همچنین به بیان برنامه های در دست اقدام سازمان پرداخت و افزود: ایجاد شبکه مدیریت دانش و اطلاعات کشاورزی، شبکه پایش و گواهی محصولات سالم و استاندارد، توسعه متناسب و متوازن شبکه خدمات فنی و مهندسی، توسعه و تکمیل سامانه الکترونیکی صدور مجوزها از جمله این برنامه ها هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شمس الله امیریان کارشناس کشاورزی کرمانشاه یکشنبه , ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰:۵۱

با درود وتهنیت فراوان حضور ریاست محترم سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی ایران اسلامی .
جناب مهندس عزیز بنده مهندس امیریان از کرمانشاه می باشم اینجا جایش نیشت که مفصل توضیحات کافی ولازم را ارائه نمایم جناب مهندس باور کنید بیش از ۱۵ سال است بنده در این زمینه تلاشهای بسیاری که بتوانیم در جهت بکار گیری این نیروهای دانشگاهی مربوط وحتی غیر مرتبط را نیز در بخش کشاورزی مشغول وموجبات توسعه همه جانبه این بخش را فراهم نمائیم شاید کمتر کسی باور کند که زمینه این کار به مثال آب خوردن هست بنده طرحی حدود ۷ سال پیش آماده کرده البته سالیا خیلی پیشتر نوشته شده ولی هفت سال پیش باز نگری وبه روز شده سوگند می خورم وتعهد می دهم با اجرائی شدن ان طرح که عنوانش هست طرح سامانه های کشاورزی شاید برای ۲۰ سال آینده کلیه فارغ التحصیلان کشاورزی کار پایدار ایجاد وتوسعه همه جانبه بخش نیز صورت پذیرد وجواب صدها سئوال ناجواب حالا نیز داده خواهد شد نمیدانم دیگر به کجا داد نزده باشم فقط امید به روزی دارم خودم بعنوان یکی از مسئولین مرتبط شوم تا آن را اجرا وخیلی از مشکلات شغلی وکاری بخش حل گردد. بلخره بنده بعنوان عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان کرمانشاه همه جوره تمام وقت جهت همکاری وخدمت در خدمت شما می باشم امیدوارم این باز نیز هماننده صدها بر دیگر فقط یک نظر نشود بلخره نویسنده ی مطلب آن را خوانده وجهت همکاری ونظر خواهی تماسی داشته باشد امیدوارم ….؟؟
امیریان

همایون یکشنبه , ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۸:۰۱

مهارت هایشان کمتر از کشاورزانی که با تکیه بر دانش اجدادشان منابع آب و خاک را نابود کرده اند نیست