کد خبر : 33532
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 شهریور 1396 - 13:12

دلیل قیمت بالای برخی محصولات کشاورزی از زبان معاون وزیر

امیدواریم در آینده با تشکیل این تشکل ها دیگر شاهد بالا بودن قیمت برخی محصولات نباشیم.

امیدواریم در آینده با تشکیل این تشکل ها دیگر شاهد بالا بودن قیمت برخی محصولات نباشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: نبود تشکل فعال دلیل قیمت بالای برخی محصولات است.

 «محمدعلی طهماسبی»  در آیین افتتاح نخستین نمایشگاه تخصصی صنعت میوه کشور در محل هتل المپیک، در جمع خبرنگاران شرایط فعلی بازار میوه را مطلوب دانست و افزود: اکنون شاهد پایین بودن قیمت انواع میوه در بازار هستیم و پیش بینی می شود، امسال حدود ۲۲ میلیون تن محصولات باغی اعم از انواع میوه سردرختی و گلخانه ای در کشور تولید شود.
وی با بیان اینکه وزارت جهادکشاورزی به دنبال ایجاد زنجیره تولید است، ابراز امیدواری کرد در آینده با تشکیل این تشکل ها دیگر شاهد بالا بودن قیمت برخی محصولات نباشیم.
طهماسبی تاکید کرد، وزارت جهاد کشاورزی در چهار سال آینده به دنبال ایجاد زنجیره های تولید با حضور بخش خصوصی است.

** پیش بینی تولید ۲۲ میلیون تن محصول باغبانی در سال۹۶
معاون وزیر جهادکشاورزی درباره وضعیت تولید میوه به ویژه مرکبات در سال جاری گفت: در بخش مرکبات، بر اساس برآوردی که تاکنون انجام شده با مازاد تولید روبرو هستیم و باید به فکر صادرات این محصولات باشیم اما هنوز نمی توان در این زمینه اظهار نظر قطعی کرد.
طهماسبی افزود: سال گذشته وضعیت تولید مرکبات ما بسیار عالی بود و دولت مبالغ قابل توجهی را برای صادرات این محصولات در نظر گرفته بود، اما سرمازدگی آذرماه خسارت شدیدی به باغات مرکبات کشور وارد و ما را با کمبود مواجه کرد.
وی درباره اعطای تسهیلات در زمینه سردخانه و صنایع بسته بندی نیز گفت: افرادی که تمایل به دریافت تسهیلات در این زمینه دارند، می توانند به سایت مکانیزاسیون مراجعه و از تسهیلاتی که در این زمینه وجود دارد، استفاده کنند ضمن اینکه هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
معاون وزیر جهادکشاورزی افتتاح چنین نمایشگاه های تخصصی را کمک به ایجاد زنجیره باغ تا سفره دانست و افزود: این نمایشگاه ها منجر به تسهیل صادرات مَی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.