کد خبر : 33051
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 مرداد 1396 - 12:26

دستگاه های اجرایی، چای داخلی بخرند

چای ایرانی به دلیل استفاده نکردن از سموم شیمیایی، سالم ترین چای دنیا محسوب می شود.

دستگاه های اجرایی، چای داخلی بخرند

 «محمود حجتی» تاکید کرد خرید از کارخانه های تولیدکننده داخلی به رونق بیشتر صنعت چای کشور و همچنین کاهش نگرانی تولیدکنندگان داخلی از فروش بموقع محصولات می انجامد.
حجتی افزود: چای ایرانی به دلیل استفاده نکردن از سموم شیمیایی، سالم ترین چای دنیا محسوب می شود.
وی تصریح کرد: تداوم تولید این محصول که در سال های اخیر با حمایت دولت تدبیر و امید از رونق و افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است، ضمن حفظ اشتغال و تامین معیشت کشاورزان می تواند بخش مهمی از مصرف کشور را تامین کند.
این مسوول آمادگی سازمان چای کشور را برای همراهی و مشاوره در زمینه تامین چای مصرفی دستگاه های اجرایی از طریق سندیکای کارخانه های چای سازی اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، رییس سازمان چای کشور چندی پیش به خبرنگار ایرنا گفت: مصرف چای خشک تولید کشور در سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۱۹ هزارتن بود و این رقم در سال ۱۳۹۵ به ۳۱ هزارتن رسید که معادل ۶۳ درصد افزایش مصرف را نشان می دهد.
به گفته «محمدولی روزبهان»، تولید برگ سبز چای در سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۸۰ هزارتن بود که با کمک های دولتی این میزان در سال ۱۳۹۵ به ۱۳۹ هزارتن افزایش یافت.
وی اعلام کرد سالیانه ۷۲ درصد چای مصرفی کشور از محل واردات تامین می شود که با تلاش های دولت تدبیر و امید در حمایت از چایکاران ایرانی میزان واردات چای خارجی ۱۱ درصد کاهش یافت.
رییس سازمان چای کشور برخی اقدام های حمایتی دولت را افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، پرداخت وام های به زراعی، پرداخت وام به کارخانجات چای، تشکیل صندوق حمایت از صنعت چای کشور با پرداخت ۱۰۰ درصد سهام چایکاران توسط دولت، تامین نقدینگی کافی خرید برگ سبز چای و پرداخت بموقع مطالبات چایکاران عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، ساماندهی واردات و صادرات و حمایت از خودکفایی در تولید کالاها بویژه محصولات غذایی از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد.
پس از آن، سال ۱۳۹۵ از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (۱۳۹۶) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.