کد خبر : 54565
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 تیر 1399 - 18:04

در دیدار تشکل‌های کشاورزی با وزیر جهاد کشاورزی چه گذشت؟ / از انتقاد به ارایه مطالب تکراری در جلسات تا بی‌صاحبی بخش کشاورزی

در دیدار تشکل‌های کشاورزی با وزیر جهاد کشاورزی چه گذشت؟ / از انتقاد به ارایه مطالب تکراری در جلسات تا بی‌صاحبی بخش کشاورزی

متاسفانه بخش کشاورزی متولی و صاحب ندارد.

متاسفانه بخش کشاورزی متولی و صاحب ندارد. بخشی از اختیارات وزارتخانه را را به مدیران جهاد کشاورزی واگذار کنید.

نشست تشکل‌های بخش کشاورزی استان کرمان با وزیر جهاد کشاورزی در اتاق بارزرگانی، صنایع معادن و کشاورزی کرمان برگزار شد.

محمد جواد فدائی استاندار کرمان در این نشست بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مسئولان تاکید کرد و گفت: در زمان حضور مسئولین ارشد کشوری نباید مباحث تکراری مطرح شود بلکه باید نتایج کارها و اقدامات کارشناسی شده ارایه دهیم.

وی بیان کرد: در جلسات با مسئولین ارشد کشوری، اگر دو مورد از مشکلات استانی را حل کنیم خیلی بهتر از آن است که مباحث زیادی مطرح اما مشکلی از استان حل نشود لذا اگر مباحث کارشناسی ارایه دهیم خیلی مفیدتر از بازدیدهای وزیر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، شهباز حسن‌پور رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه حداقل ۴۰ درصد از اشتغال استان در بحش کشاورزی است اظهار کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده به ویژه در بخش کشاورزی و در محصولات پسته و خرما، به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار با فوریت در استان کرمان برای این دو بخش نیاز داشته ضمن آنکه نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای احیای باغات استان هستیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه بخش کشاورزی متولی و صاحب ندارد تصریح کرد: برای بخش های صنعت و شرب، موضوع انتقال آب عملیاتی و اجرایی شده که نمونه آن را می توانیم در بحث انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی مشاهده کنیم اما متاسفانه هیچ برنامه ای برای تامین آب در بخش کشاورزی وجود ندارد این در حالی است که با اراده دولت، می تواند خط سوم انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان را برای بخش کشاورزی تصویب کرد.

وی تفویض اختیارات به استان‌ها را امری الزامی در توسعه بخش کشاورزی استان ها دانست و بیان کرد: از وزیر جهاد کشاورزی می خواهیم در این سفر بخشی از اختیارات وزارتخانه را را به استاندار و مدیران جهاد کشاورزی استان واگذار کنند.

رییس مجمع نمایندگان استان، کرمان را پهناورترین، محرومترین و حادثه‌خیزترین استان کشور دانست و بیان کرد: متاسفانه با این همه ظرفیت در بخش کشاورزی استان کرمان، متاسفانه این بخش در مظلومیت کامل قرار دارد که انتظار می رود نگاه ویژه ای به این بخش از سوی مسئولین داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان نیز در این جلسه با تشریح وضعیت شمال استان گفت: استان کرمان دومین استان عشایری کشور است ضمن آنکه با وجود کویری بودن این استان، اما نزدیک به ۲۵ درصد باغات کشور در استان کرمان وجود دارد و ۶.۵ میلیون تن تولیدات محصولات کشاورزی استان بوده که ۴۵ میلیارد تومان ارزش تولیدات کشاورزی استان است.

وی بیش از ۳۳ درصد اشتغال استان کرمان را در بخش کشاورزی دانست و بیان کرد: استان کرمان در تولید محصولاتی همچون پسته، خرما، کرک، آرتمیا، کنجد مقام اول کشور و در تولید گل محمدی و سطح گلخانه‌ها رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به خود اتکایی استان کرمان در بذر عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در استان کرمان اطلاعات فنی و دانش بسیار خوبی به بخش کشت گندم در استان ورود کرده به ‌طوری‌که میزان تولیدات گندم در هر هکتار در شمال استان کرمان افزایش یافته است.

سعید با اشاره به اقدامات سازمان جهادکشاورزی در مبارزه با آفات نیز اظهار کرد: تمام فروشنده‌های سم استان دارای مجوز بوده و استان کرمان ساماندهی خوبی در فروشندگان سموم انجام داده به ‌طوری‌که استان کرمان استان سبز در این زمینه می‌باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مصطفی پنجشنبه , ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴

سلام
درمتن خبر ارزش محصولات کشاورزی استان کرمان ۴۵ میلیارد تومان اشاره شده ؛ فکر کنم ارزش خیلی بیشتر شاید ۴۵۰۰۰ میلیارد تومان باشد برای ۶.۵ میلیون تن عدد ۴۵ خیلی کم است