کد خبر : 31011
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 - 12:13

در حمایت از گل و گیاه، تبدیل اراضی به گلخانه نیاز به مجوز و تغییر کاربری ندارد

دولت در بخش صنعت گل و گیاه نیز تاکنون حمایت های خوبی داشته است

اختصاص چهار هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبیاری مدرن در کشور

 به گزارش دهقان نیوز و به نقل از ایرنا، حسین صفایی در آئین گشایش نمایشگاه گل و گیاه در رامسر افزود : این میزان اعتبار دولت با توجه کمبود آب در کشور می تواند به اصلاح شیوه آبیاری بخش کشاورزی کمک کنند.
وی گفت : سیاست اصلاح شیوه آبیاری محصولات کشاورزی در ۲ سال گذشته مورد حمایت دولت قرار گرفته بود و امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بسته حمایتی دولت در بخش تولیدی ، گفت : دولت تدبیر و امید در بخش صنعت گل و گیاه نیز تاکنون حمایت های خوبی داشته است و امسال نیز همانند گذشته در زمینه توسعه صنعت گلخانه و پرورش ماهی در قفس اعتباراتی را در نظر گرفته است.
وی افزود : حمایت ۸۵ درصدی دولت از این بخش فرصت مناسب ارزشمندی برای کشاورزان و تولید کنندگان این بخش برای اجرای طرح های ابیاری مدرن است.
صفایی با اشاره به رشد چشمگیر تولیدات صنعت گل و گیاه در دنیا گفت : جمهوری اسلامی ایران با وجود داشتن آب و هوای و خاک مناسب برای پرورش گل و گیاه هنوز تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله دارد.
وی افزود : ایران در رتبه ۱۵ تا ۱۷ جهانی برای تولید پرورش گل و گیاه قرار دارد.
رئیس سازمان تعاون روستایی کشور همچنین خاطر نشان کرد : در راستای حمایت از تولیدات گل و گیاه، تبدیل اراضی به گلخانه نیاز به اخذ مجوز و تغییر کاربری ندارند و حتی نیاز به پرداخت عوارض سازه نیز نیست.
نمایشگاه گل و گیاهان زینتی روز دوشنبه با حضور ۱۲۵ نفر از محققان داخلی و مهمانان خارجی در مجتمع مروارید سبز رامسر آغاز به کار کرد.
همچنین نخستین سمپوزیوم بین المللی گل و گیاهان زینتی قرار است از فردا با حضور مهمانان خارجی و داخلی در تالار هتل رامسر آغاز شود.
مهمانان خارجی شرکت کننده در این سمپوزیوم از کشورهای امریکا ، روسیه، آلمان ایتالیا ،بلژیک، استرالیا، تایلند ،ژاپن و چین هستند.
نمایشگاه و سمپوزیوم گل و گیاهان زینتی رامسر تا ۱۴ اردیبهشت ماه در رامسر برپا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شرکت تعاونی گلپخش صبح امروز جمعه , ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۷

با عرض سلام و احترام
امیدواریم که در مرحله های اجرایی این حمایت مشکلی سر راه نداشته باشیم
با تشکر
محمدی
گلپخش