کد خبر : 31542
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 خرداد 1396 - 12:30

در جلسه شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی چه گذشت؟ + عکس

جلسه شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی در سالن جلسات سازمان تعاون روستایی برگزار شد.

بیستمین جلسه شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور در سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزار شد.

 

بیستمین جلسه شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور با حضور رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور، نمایندگان وزارتخانه های جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور و رؤسای هیات مدیره نظام های صنفی کشاورزی استان ها در سالن جلسات سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران برگزار شد.

در این جلسه شورا همچنین دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آقایان علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی و حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه حضور داشتند.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی، رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور در ابتدا به برخی از اقدامات انجام یافته اخیر نظام کشوری پرداخت که پیگیری جلسات تشکیل صندوق ملی مرکبات در تعامل با معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، همکاری با شرکت هواپیمایی خدمات ویژه در توسعه ارائه خدمات هوایی به بخش کشاورزی، تعامل با اداره کل هواشناسی استان تهران از آن جمله بود.

محمد شفیع ملک زاده در ادامه از برنامه ریزی به منظور راه اندازی سیستم سامانه تحت وب نظام های صنفی کشاورزی و همچنین از پیگیری بحث ایجاد هولدینگ های تک محصولی کشاورزی (گروه های کشاورزی شامل تعدادی شرکت در قالب واحدهای تولید کشاورزی) در اقصی نقاط کشور برای حل مشکلات بعد از تولید کشاورزان در تعامل با صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی و معاونت برنامه ریزی امور اقتصادی و معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

وی همچنین به تشکیل جلسات متعدد با سازمان تامین اجتماعی در رفع مشکلات بیمه کارفرمایی کارگاههای کشاورزی و دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر تشکیل کارگروهی بدین منظور و پیشنهاد تأمین اجتماعی به الحاق بیمه کشاورزان عضو نظام صنفی کشاورزی در صندوق بیمه کشاورزان، عشایر و روستاییان اشاره کرد.

در این خصوص احمد حق پژوه مشاور نظام صنفی کشاورزی کشور توضیح داد که  پذیرش نظام صنفی کشاورزی به این الحاق بیمه ای صرفا مشروط به اصلاح و تغییر ضوابط داخلی صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر در برقراری ارائه خدمات درمانی همانند تامین اجتماعی و در مجموع یکسان سازی خدمات برای اعضاء صندوق بیمه کشاورزان همچون بیمه تامین اجتماعی خواهد بود.

ملک زاده در پایان با تاکید بر لزوم معرفی هر چه بهتر نظام صنفی کشاورزی و آشنایی با کارکردهای آن در بدنه داخلی دولت و مسئولان و در میان بهره برداران، حضور برنامه مدار و قوی در همایش ها و نمایشگاه های کشاورزی را یکی از راههای مورد نظر در جهت معرفی نظام صنفی و ارائه خدمت به بخش کشاورزی عنوان کرد و از حضور نظام صنفی کشاورزی در همایش ” صنعت میوه” خبر داد.

در ادامه و در همین ارتباط دکتر مجید حاج محمدی مدیر شرکت برگزار کننده نمایشگاه، زمان برگزاری این نمایشگاه را از ۳۱ مرداد تا ۳ شهریور ماه ۱۳۹۶ در مجموعه هتل المپیک تهران اعلام نمود. وی افزود: تمامی اعضای هیات مدیره نظام های صنفی کشاورزی استان های کشور، اعضای کمیته راهبردی این نمایشگاه هستند.

نماینده وزارت جهاد کشاورزی در شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی کشور در این نشست گفت: افراد، سازمان ها و موسسات برای اینکه بتوانند تاثیرگذاری داشته باشند، باید از ثبات رفتار برخوردار باشند و این ثبات بر مبنای الزام به رعایت قوانین و مقررات و عرف حاصل می آید.

دکتر عبدالرضا مسلمی در ادامه تصریح کرد: امور مالی و دریافت ها و پرداخت ها، موضوع حسابرسی و بررسی و ارزیابی عملیات یک ساله در انطباق با قوانین و مقررات در نظام های صنفی از موضوعهایی است که ثبات رفتار را در پی دارد.

وی ضمن تاکید بر صدور پروانه فعالیت بر اساس ضوابط و مقررات گفت: صدور پروانه فعالیت دارای یک چارچوب مشخص و یک روند(پروسه) است و آن قانونی که اجازه دریافت را داده است، پرداخت درصدهای ۲۰ درصدی نظام های شهرستانی شامل ۱۵درصد سهم استان و ۵ درصد سهم کشوری را تعیین کرده است.

نماینده وزارت جهاد کشاورزی افزود: صدور پروانه فعالیت می باید با اخذ همه مجوزها همچون استعلام از وزارت جهاد کشاورزی انجام بپذیرد.

گفتنی است در این جلسه شورای مرکزی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی حاضر در این جلسه در خصوص مسائل بخش کشاورزی و نقش و تأثیر نظام صنفی در ساماندهی بخش کشاورزی سخنانی را ایراد و آمادگی خود را برای کمک به رفع مشکلات بخش کشاورزی با ارائه پیشنهادهای عملیاتی که نظام صنفی ارائه می دهد اعلام داشتند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.