کد خبر : 35535
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1396 - 13:21

خرید ۹ میلیون تن گندم در سطح کشور

۹ میلیون تن گندم امسال در سطح کشور خریداری شده است.

۹ میلیون تن گندم امسال در سطح کشور خریداری شده است

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، محمود یوسفی در همایش روز ملی نان که در کانون ملائک قرچک برگزار شد، اظهارکرد: در سال گذشته کشاورزان سراسر کشور، ۱۱ و نیم میلیون تن گندم مازاد بر نیاز خود را به ۱۴ منطقه دولتی خرید گندم ارائه کردند.
وی میزان تولید محصول گندم در سال زراعی گذشته را ۱۴ میلیون تن در سراسر کشور اعلام کرد.
وی اظهارکرد: از ابتدای فصل برداشت محصول گندم تاکنون، بیش از ۹ میلیون تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سراسر کشور خریداری شده که این گندم ها در شرایط استاندارد نگهداری شده و به کارخانجات آرد منتقل می شوند تا بهترین آرد به نانوایان ارائه شود.
یوسفی بیان کرد: مهمترین هدف شرکت غله، ارائه بهترین گندم به کارخانجات آرد برای تولید و عرضه بهترین آرد به واحدهای نانوایی است تا نانی با کیفیت به دست مردم برسد.
وی افزود: نانوایان، افراد تلاشگری هستند که دست رنج کشاورزان در کاشت، داشت، برداشت و آسیابانان در تولید آرد را با زحمت به نان تولید کرده و به دست مردم می رسانند بنابراین نباید با حرف های غیرقابل توجیه، زحمات آن ها را زیر سئوال برد.
وی بیان کرد: در شهرستانی مانند قرچک با ۲۶۵ واحد نانوایی بیش از یک هزار نفر در حوزه تولید نان مشغول به فعالیتند و این حوزه می تواند در ایجاد فرصت های شغلی نیز نقش به سزایی داشته باشد.
وی در خصوص قیمت گذاری نان گفت: نرخ نان در سال ۱۳۹۳ تعیین شده و تصمیات آن در خصوص تغییر قیمت در شورای اقتصاد اتخاذ می شود و به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور قیمت جدید نان ابلاغ شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.