کد خبر : 29474
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1395 - 10:11

حمایت دولت یازدهم از بخش کشاورزی بی نظیر است

حمایت ها و پشتیبانی های دولت یازدهم از بخش کشاورزی بی نظیر است. دستیابی به خودکفایی گندم حاصل این حمایت هاست.

حمایت ها و پشتیبانی های دولت یازدهم از بخش کشاورزی بی نظیر است. دستیابی به خودکفایی گندم حاصل این حمایت هاست.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: رویکرد نوگرایی و تحول خواهی عامل پایداری فعالیت های بنگاه های اقتصادی است و شرکت بازرگانی دولتی ایران باید در سیاست ها و برنامه های خود به این موضوع توجه کند.

به گزارش دهقان نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در نشست مدیران ستادی و استانی شرکت بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: با وجود سهم کم بخش کشاورزی در اقتصاد کشورهای پیشرفته، این کشورها بیشترین حمایت ها را از بخش کشاورزی خود به عمل می آورند.

وی با بیان این که کشورهای پیشرفته با وجود برتری اقتصادی در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های خود بر تامین غذا از تولید داخلی و حفظ سهم صادرات محصولات کشاورزی در بازار جهانی حمایت و تاکید ویژه دارند،خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کشور ژاپن به عنوان یک کشور صنعتی، به دنبال آن است تا برنج مصرفی خود را از تولید داخلی تامین کند.

حجتی اضافه کرد: در کشور ژاپن بهای تمام شده برنج در این کشور را با بهای تمام شده این محصول در دیگر کشورها مقایسه نمی کنند و از این منظر موجب حمایت ضعیف و کم از تولید داخلی نمی شوند ولی متاسفانه در کشور ما بعضا با چنین نگاه های غیرجامع در ارتباط با بخش کشاورزی مواجه هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی با بی نظیر خواندن حمایت ها و پشتیبانی های دولت یازدهم از بخش کشاورزی، دستیابی به خودکفایی گندم را حاصل این حمایت ها عنوان کرد و افزود: تولید شکر در کشور نیز به عنوان یکی از کالاهای اساسی راهبردی با رشدی نزدیک به ۵۰ درصد از ۱٫۱ میلیون تن در سال ۹۲ به ۱٫۶ میلیون تن در سال جاری افزایش یافته است.

وی تامین بذور،ماشین آلات و نهاده ها را از جمله حمایت های دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با اعمال سیاست های بازرگانی مناسب و کنترل واردات نیز به صورت غیر مستقیم از بخش کشاورزی حمایت کرده و موجب افزایش دلگرمی و تلاش کشاورزان شده است.

حجتی با اشاره به این که نزدیک به ۵۰۰ هزارتن بذر گواهی شده گندم در اختیار کشاورزان قرار گرفته و همچنین در هزاران هکتار از مزارع این محصول آبیاری تیپ انجام شده، اظهار داشت:مجموعه این عوامل در افزایش تولید و کاهش مصرف آب موثر بوده و این سیاست در حال عمومیت یافتن است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به این که به دلیل عدم حمایت ها و پشتیبانی ها در گذشته،میزان وابستگی کشور به روغن افزایش یافته گفت: در این دوره،ساختارها و سازوکارهای مناسب برای حمایت و پایداری تولید دانه های روغنی در کشور تدوین شده و با تامین نهاده ها و خرید و پرداخت به موقع بهای دانه روغنی کلزا سطح زیرکشت این محصول نزدیک به سه برابر افزایش یافته که این امر موجب پایداری تولید گندم و افزایش خوداتکایی در تامین روغن کشور می شود.

وی خطاب به مدیران شرکت بازرگانی دولتی، رویکرد نوگرایی و تحول خواهی را عامل پایداری فعالیت های بنگاه های اقتصادی عنوان و تاکید کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران باید در سیاست ها و برنامه های خود در حوزه های اصلی مسئولیتش یعنی تامین، تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی باید به این موضوع توجه کند.

حجتی اضافه کرد: باید طوری برنامه ریزی شود تا در حد امکان از ظرفیت های بخش خصوصی بیش از پیش استفاده شود و با اخذ تضمین و تعهدهای لازم، بخشی از وظایف شرکت بازرگانی در حوزه های یاد شده به بخش خصوصی واگذار شود.

وی در پایان از تلاش مدیران شرکت بازرگانی دولتی در خرید ۱۱٫۵ میلیون تن گندم کشاورزان، خرید و پرداخت به موقع بهای دانه های روغنی و همچنین تنظیم بازار کالاهای اساسی تقدیر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.