کد خبر : 33695
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 شهریور 1396 - 9:56

اعلام نرخ دام زنده در عید قربان

حداکثر نرخ هرکیلو دام زنده برای روز عید قربان ۱۸۰ هزار ریال شد.

حداکثر نرخ هرکیلو دام زنده برای روز عید قربان ۱۸۰ هزارریال شد

علی اصغر ملکی در گفتگو با ایرنا درباره اخرین وضعیت عرضه دام زنده به مناسبت عید سعید قربان افزود: مردم می توانند دام زنده مورد نیاز خود را از غرف میادین ۲۲ گانه شهرتهران خریداری و برای اطمینان از سلامت دام زیرنظر ناظران بهداشتی و شرعی سازمان دامپزشکی کشور ذبح کنند.
وی اظهارداشت: همچنین هفت خیریه نیز در سطح استان تهران آمادگی دریافت نذورات مردم هستند به نحوی که خیرین می توانند دام زنده را در این محل های خیریه خریداری و ذبح کنند که البته خیریه های مورد نظر با حضور ناظران دامپزشکی است.
وی از جمع اوری فروش دام های سرگردان خبرداد و تصریح کرد: امسال همانند سالهای گذشته جایگاه های مناسبی برای عرضه و ذبح دام تعبیه شده است که به طور قطع برای حفظ سلامت مردم از فروش دام های سرگردان که بدون ناظر دامپزشکی هستند، جلوگیری می شود.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: امسال بیش از ۶۰ هزار راس دام زنده برای استان تهران درنظر گرفته شده است که به نظر می رسد کفاف تقاضای عیدقربان را بدهد.
وی یاداورشد: سال گذشته نیز بین ۵۰ تا ۶۰ هزارراس دام زنده در جایگاه ویژه عرضه شد که برخی غرف با مازاد دام نیز مواجه شدند.
وی قیمت دام زنده عید قربان امسال را تابه امروز بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزارریال عنوان کرد و افزود: از مردم خواست تا برای خرید گوسفند زنده عجله و ازدحام نکنند و با صبر و حوصله در طول روز برای خرید به مراکز مربوطه مراجعه کنند.
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: ازدحام جمعیت برای خرید ممکن است این تصور به وجود آید که کمبود دام زنده وجود دارد و احتمال دارد برخی از این موضوع سوء استفاده کنند و با قیمتی بیشتری گوسفند را به مشتری عرضه کنند.
وی اضافه کرد: دام زنده به اندازه کافی در بازار عرضه شده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد بنابراین انتظار می رود مردم به تدریج در طول روز عید قربان برای خرید و ذبح مراجعه کنند تا با اوج تقاضا این محصول افزایش قیمت پیدا نکند.
به گفته وی، سال گذشته قیمت هرکیلو دام زنده گوسفندی در روز عید قربان حدود ۱۴۰ هزارریال بود.
وی با بیان این که برای رعایت ضوابط بهداشت عمومی در این روز، تمام دام های آماده برای عرضه به مشتریان واکسینه شده اند افزود: دامپزشکان حاضر در این جایگاه ها لاشه دام را قبل از ذبح و بعد از آن مورد بررسی قرار می دهند و مردم می توانند دام بهتری را از این جایگاه ها خریداری کنند.
تصریح کرد: در روز عید سعید قربان امسال نیز همچون سالهای گذشته برای عرضه دام زنده و ذبح بهداشتی با سازمان دامپزشکی کشور همکاری و مشارکت خواهیم داشت.

** کشتار در مقابل قصابی ها ممنوع شد
ملکی تصریح کرد: طبق توافق اتحادیه گوشت گوسفندی با سازمان دامپزشکی کشور مقرر شد امسال برای نخستین بار برای رعایت اصول بهداشتی کشتار دام زنده در روز عید قربان در مقابل درب قصابی ها و مراکز عرضه گوشت ممنوع شود، به طوری که قصابی ها از مردم سفارش دام زنده را گرفته و صبح روز جمعه عملیات کشتار را در ۱۳ کشتارگاه استان تهران انجام می دهند و پس از آن گوشت قربانی را برای ساعت ۹ تا ۱۰ صبح به دست مشتریان می رسانند.
به گفته وی: این اقدام برای رعایت اصول بهداشتی و نظافت در شهر است تا مردم با مخاطره ای مواجه نشوند.

** قیمت هر شقه گوسفندی ۴۴۰ هزراریال
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اظهارداشت: امسال به دلیل بروز بیماری و شرایط تولید دام زنده با مشکل بالا رفتن قیمت گوشت قرمز مواجه شدیم که با تدبیر دولت یازدهم و واردات به موقع گوشت گرم گوسفندی تا حدودی بازار متعادل شد زیرا درغیراینصورت به طور حتم با بحران در عرضه گوشت قرمز مواجه می شدیم.
وی ادامه داد: اکنون قیمت هرکیلوگرم شقه گوشت گوسفندی بدون دنبه تحویل درب مغازه بین ۴۳۰ تا ۴۴۰ هزارریال است.

به گزارش ایرنا، امسال قیمت هرکیلوگرم دام زنده برای مناسک عید قربان ۱۸۰ هزارریال است.
سال گذشته قیمت دام زنده بین ۱۳۰ ت ۱۴۰ هزارریال و سال ۹۴ بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزارریال بوده است.
گزارش میدانی نشان می دهد، قیمت بره درجه یک ۱۸۰ هزارریال و گوسفند متوسط وزن بین ۴۰ تا ۶۰ کیلوگرم بین ۷۰۰ تا یک میلیون ۵۰ هزارتومان عرضه می شود و قیمت گوسنفد دارای وزن ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم یک میلیون و ۸۰۰ هزارتومان و گوسفند ۲۶ کیلویی ۴۰۰ هزارتومان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.