کد خبر : 52280
تاریخ انتشار : شنبه 20 مهر 1398 - 8:20

حجتی درباره قیمت ۲۲۰۰ تومانی گندم چه گفت؟

تعیین قیمت ۲۲۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم با توجه به شرایط اقتصادی بود.

تعیین قیمت ۲۲۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم با توجه به شرایط اقتصادی بود.

وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید شورای عالی اقتصاد برای تعیین قیمت تضمینی گندم مسائل اقتصادی کنونی را مد نظر قرار داده و با توجه به این مسائل نرخ ۲۲۰۰ تومان را به عنوان قیمت خرید تضمینی گندم تصویب کرده است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از خانه ملت، محمود حجتی درباره قیمت خرید تضمینی گندم و احتمال کاهش انگیزه کشت این محصول به دلیل شرایط اقتصادی گفت: شورای عالی اقتصاد برای تعیین قیمت تضمینی گندم مسائل اقتصادی کنونی را مد نظر قرار داده و با توجه به این مسائل ۲۲۰۰ تومان را به عنوان قیمت خرید تضمینی گندم تصویب کرده است.

در شورای عالی اقتصاد کنترل قیمت نهاده‌های کشاورزی به ویژه نهاده‌هایی مانند کود، بذر و… که برای کشت محصولات استراتژیک استفاده می‌شود از طریق اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی، تصویب شد.

وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری خانه ملت مبنی بر اینکه با قیمت ۲۲۰۰ تومانی آیا خرید گندم با مشکل مواجه نمی‌شود؟ توضیح داد: در شورای عالی اقتصاد کنترل قیمت نهاده‌های کشاورزی به ویژه نهاده‌هایی مانند کود، بذر و… که برای کشت محصولات استراتژیک استفاده می‌شود از طریق اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی، تصویب شد با تحقق این امر از افزایش هزینه‌های غیرقابل کنترل جلوگیری می‌شود.

نهاده‌های کشاورزی براساس ارز۴۲۰۰ تومانی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وزیر جهاد کشارزی در پاسخ به پرسشی دیگری مبنی بر اینکه آیا ضمانت اجرایی برای جلوگیری از گران شدن نهاده‌های کشاورزی وجود دارد، گفت: در حال حاضر برای تامین این نهاده‌ها ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده می‌شود و قیمت این نهاده‌ها براساس ارز دولتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

علی جمعه , ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۹:۰۲

سلام , و احترام , تراکتوری که در زمان ارز ۴۲۰۰ هشتاد میلیون بوده الان شده ۱۶۵ میلیون اونو میخوان چیکار کنن , اونم جزء هزینه های کشاورز هست و هزینه سرمایه ای که گذاشته در این راه 😔