کد خبر : 35477
تاریخ انتشار : شنبه 20 آبان 1396 - 10:28

حاد شدن روابط نظام صنفی و نظام مهندسی کشاورزی !

هیچ جای دنیا مرسوم نیست پروانه فعالیت یک صنف را صنف دیگری صادر نماید.

مسعود اسدی عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور لحظاتی پیش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دهقان نیوز در تهران به اقدام آقای کبیری رییس نظام مهندسی کشاورزی کشور در مکاتبه با وزیر محترم جهاد کشاورزی در خصوص توقف صدور پروانه فعالیت نظام صنفی کشاورزی واکنش نشان داد.

وی گفت: اصولا در هیچ جای دنیا مرسوم نیست پروانه فعالیت یک صنف را صنف دیگری با فعالیت ها و مشخصات متمایز صادر نماید اما از آنجا که قبلا نظام صنفی کشاورزی وجود نداشت، قانونگذار در جهت کاهش تصدی گری دولت، وظیفه صدور پروانه بهره برداری را به نظام مهندسی کشاورزی واگذار نمود. بنظر می رسد اکنون که سالها از تشکیل نظام صنفی کشاورزی می گذرد وقت آن رسیده با تغییر در قانون، همانند همه جای دنیا، صدور پروانه فعالیت و بهره برداری به صنف کشاورزان واگذار شود اما متاسفانه برخی، صدور پروانه بهره برداری را بعنوان یک منبع درآمد برای تامین هزینه های سازمانِ همیشه راکد و همیشه ساکن خود می دانند.

وی افزود: سازمان نظام مهندسی کشاورزی عملا در سنوات پس از تاسیس خود خصوصا در دوره مدیریت آقای کبیری هیچ اقدام مثبتی در بخش کشاورزی و حتی در بهبود وضعیت هزاران هزار مهندس و فارغ التحصیل بخش کشاورزی نداشته است، هر چند در سطح برخی استان ها، مهندسین و فارغ التحصیلان جوان توانسته اند با همت و غیرت، پدربزرگ ها را به سختی از هیات مدیره های استانی خارج نمایند و حداقل بصورت سمبلیک عنان سازمان مربوط به خودشان را در دست گیرند ولی متاسفانه در یک روند تقریبا سنتی و نیمه دموکراتیک، اوضاع در نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به گونه ای دیگر است. جناب آقای کبیری لازم است بداند اگر کشاورز نباشد نه نظام مهندسی وجود خواهد داشت و نه وزارت جهاد کشاورزی.

عضو شورای مرکزی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در ادامه گفت: روند فعالیت نظام صنفی کشاورزی به هیچ وجه قابل اهانت و تحدید اختیارات نیست و در این مورد هشدار می دهم تکرار این اقدامات از سوی هر مقامی با سیلی سخت جامعه کشاورزان روبرو خواهد شد کما اینکه وزرای محترم سابق و حاضر جهاد کشاورزی، رسما و کتبا اعتبار پروانه های نظام صنفی کشاورزی را مورد تایید قرار دادند.

مسعود اسدی گفت: اینجانب اگر جای آقای کبیری بودم و می خواستم با وزیر جهاد کشاورزی مکاتبه کنم فقط از ایشان سپاسگذاری می نمودم که از میان این همه دوستان بازنشسته، اینجانب را بعنوان رییس نظام مهندسی کشاورزی کشور منصوب نمودید تا در دوران کهولت بازنشستگی، شغل و درآمدی داشته باشم.

وی در پایان متذکر شد: تا زمانی که یک کشاورز برای شروع به کشاورزی کردن باید این همه مجوز و بروکراسی اداری را پشت سر بگذارد، رویای توسعه پایدار کشاورزی سرابی بیش نخواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.