کد خبر : 36282
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1396 - 13:43

جوانان به کشاورزی علاقه ندارند / مسئولان به کشاورزی توجه کنند / سرمایه گذاری در کشاورزی طرفدار ندارد

نسل جدید علاقه ای به کشاورزی ندارد.

نسل جدید علاقه ای به کشاورزی ندارد.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: جوانان و نسل جدید علاقه ای به کار کشاورزی و کشت و کار ندارند.

اردلان کاظمی در گفتگو با دهقان نیوز با اشاره به اینکه کار کشاورزی در ایران در شرایط کنونی فاقد صرفه اقتصادی است گفت: این موضوع باعث شده تا جوانان انگیزه ای برای ماندن در روستا و پرداختن به کار کشاورزی نداشته باشند.

وی بالا رفتن هزینه های تولید در بخش کشاورزی را یکی از دلایل پایین بودن صرفه اقتصادی در حوزه کشاورزی برشمرد و گفت: کشاورزی در این با مشکلات متعدد و مختلفی روبروست به گونه ای که بسیاری از کشاورزان بجای اینکه تمام فکر خود را در زمین کشاورزی و کاشت و برداشت محصول خود معطوف کنند با مشکلات جانبی فراوانی روبرو هستند. همین موضوع باعث می شود سرمایه گذاری در کشاورزی ایران طرفدار زیادی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه میانگین سن کشاورزان در ایران روز به روز در حال افزایش است افزود: کشاورزان نسل جدید علاقه ای به کار کشاورزی ندارند زیرا جوان امروزی وقتی حساب و کتاب می کند می بیند که کشاورزی با وضع کنونی مقرون به صرفه نیست و به دنبال حرفه های دیگری می رود.

رییس نظام صنفی کشاورزی شیراز با اشاره به اینکه در سالهای آینده با بحران کشاورز روبرو خواهیم بود به دهقان نیوز گفت: وقتی نسل قدیم بدلیل از کارافتادگی با کشاورزی خداحافظی می کند نسل جدیدی وجود ندارد که جایگزین آن شود و به کار کشاورزی بپردازد و این موضوعی است که مسئولان بویژه متولیان بخش کشاورزی باید بیش از گذشته به آن توجه کنند و نگذارند با بحران کشاورز روبرو شویم.

اردلان کاظمی افزود: همچنین فارغ التحصیلان کشاورزی هم که تخصص دانشگاهی در حوزه کشاورزی دارند، تجربه لازم برای ورود به عرصه کشاورزی را ندارند و از طرفی دیگر نه سرمایه کافی برای سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دارند و نه زمین کشاورزی که در آن به کار عملیاتی کشاورزی بپردازند بنابراین زمینه برای ورود مهندسین کشاورزی به عرصه تولید و اشتغال هم دشوار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.