کد خبر : 34833
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مهر 1396 - 23:54

جهاد کشاورزی در صورت تامین اعتبار، فوری مطالبه گندمکاران را پرداخت می کند

اعتبار برای پرداخت مطالبه گندم کاران باید از سوی ارگان های دیگر انجام شود.

۷۵ درصد مطالبه گندم کاران کشور پرداخت شده است.

به گزارش دهقان نیوز به نقل از ایرنا، اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم و مشاور وزیر جهاد کشاورزی در نشست کمیته فنی گندم استان کردستان اظهار کرد: تامین اعتبار لازم برای پرداخت مطالبه گندم کاران باید از سوی ارگان های دیگر انجام شود و این وزارتخانه در صورت تامین اعتبار فوری مطالبه گندم کاران را پرداخت می کند.

وی با اشاره به خرید بیش از ۹ میلیو تن گندم از کشاورزان کشور افزود: سالانه بیش از ۸٫۵ میلیون تُن گندم برای مصرف ایران مورد نیاز است که از سال ۱۳۹۵ کشور در تامین این مقدار گندم به خودکفایی رسید و واردات گندم قطع شده است.
اسفندیاری پور تاکید کرد: در سال ۹۱ نزدیک به هفت میلیون تن گندم با قیمت هر تن ۳۸۵ دلار وارد کشور شد که این واردات ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار هزینه برای کشور به همراه داشت.
وی در خصوص افق برنامه ۱۴۰۴ کشور در خصوص کشت گندم یادآور شد: در این برنامه با توجه به رشد جمعیت و نیاز به تولید گندم، برنامه ریزی های لازم در حال انجام است.
مجری طرح گندم و مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: طبق برنامه ریزی ها هر سال باید با چهار تا پنج درصد افزایش سطح زیر کشت میزان تولید در کشور به حدود ۱۴ میلیون تُن افزایش پیدا کند.
اسفندیاری پور در خصوص کشت پاییزه گندم در کشور نیز گفت: از ابتدای آغاز کشت پاییزه تاکنون، ۲ میلیون هکتار به گندم اختصاص پیدا کرده و این مقدار بیش از یک سوم سطح زیرکشت گندم در سال زراعی جدید است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.