کد خبر : 29465
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 بهمن 1395 - 9:08

جزییات واگذاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به بخش خصوصی

باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که طبق ضوابط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که طبق ضوابط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: سهام این شرکت از دو ماه آینده در تابلوی فرابورس عرضه خواهد شد.

یزدان سیف در نشست خبری در مورد خصوصی‌سازی این شرکت طبق اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: متأسفانه درک درستی از سیاستهای کلی اصل ۴۴ در مجموعه‌های مختلف وجود ندارد که کشور از آن آسیب جدی دیده است.

وی اضافه کرد: امروز ۴۶ شرکت با ما همکاری می‌کنند و عرضه تولیدات این شرکت‌ها را بر عهده داریم، پس باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که طبق ضوابط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به اینکه در حال حاضر جلساتی برای واگذاری این شرکت در حال برگزاری است، افزود: سهام این شرکت ظرف دو ماه آینده در تابلوی فرابورس به صورت بلوکی عرضه خواهد شد که ۱۰ درصد به صورت پیش‌پرداخت و مابقی به صورت تقسیط ۸ ساله خواهد بود.

وی اضافه کرد: دولت به دنبال فروش ساختمان و زمین نیست، بلکه به دنبال فروش مأموریت به بخش خصوصی است.

سیف همچنین از تهاتر بدهی این شرکت با پتروشیمی‌ها خبر داد و گفت: بدهی که در ۱۰ سال گذشته با پتروشیمی‌ها شکل گرفته شده بود، به رقم ۴۲۵ میلیارد تومان تهاتر شد و در عین حال ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی وجود داشت که طبق تأیید حسابرسان ۱۷۳۴ میلیارد تومان یارانه تا پایان سال ۹۴ از دولت طلبکاریم که امیدواریم این نیز به سرانجام برسد.

وی همچنین در مورد تأمین بذور کالاهای اساسی از جمله گندم نیز گفت: بر اساس نیاز اعلامی وزارت جهاد کشاورزی امسال اقدامات خوبی انجام داده‌ایم و در بحث تأمین بذر گندم، جو، کلزا و دانه‌های روغنی به عنوان کالاهای اساسی ۲۵ درصد این بذور توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تأمین و ۷۵ درصد آن توسط بخش خصوصی تأمین شده است.

سیف همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه ظاهراً سموم تولیدشده در داخل اثربخشی لازم را نداشته و چه فکری در این زمینه کرده‌اید، گفت: در تمام دنیا برای آنکه شرکت‌ها در برابر تولیدات خود مسئولیت بیشتری را متقبل شوند، شرکت‌های بزرگ تشکیل شده تا از محل مسئولیت اجتماعی خود برای سرمایه خود ارزش قائل شوند،‌ اما اگر قرار باشد فردی ۴ کانتینر سم وارد کند، مسئولیت چندانی در قبال کیفیت آن نخواهد داشت و ما معتقدیم در این زمینه شرکت‌های معتبر و بزرگ باید وارد بازار شوند.

وی تأکید کرد: مشکل کیفیت کالا در کشور به دلیل مشکل عدم مسئولیت اجتماعی در برابر ذینفعان است و تا شرکت‌های بزرگ با برندهای بزرگ در داخل شکل نگیرند، کیفیت پایین سموم اصلاح‌شدنی نیست.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای این شرکت در حوزه تولید هم اشاره کرد و افزود: کارگزاری‌هایی متشکل از شرکت‌های پتروشیمی، واحدهای تولیدی کارشناسانی از بخش خصوصی و معاونت فنی شرکت خدمات حمایتی تشکیل داده‌ایم و جلساتی برای افزایش تکنولوژی تولید برگزار کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سه کود ازته بسیار مفید در حال اضافه شدن به سبد کودی کشور است، خاطرنشان کرد: به زودی با همکاری پتروشیمی شیراز کود اوره نیترات آمونیوم را وارد چرخه مصرف خواهیم کرد، ضمن اینکه طراحی و تولید کوده اوره با پوشش گوگردی به اتمام رسیده و شرکت پتروشیمی خراسان پذیرفته است که در خط تولید خود آن را اجرایی کند.

سیف با اشاره به اینکه قرار است تا اعتبار این طرح از طریق فاینانس و با همکاری شرکت‌های بزرگ دنیا اجرا شود، اظهار امیدواریم کرد، تا به زودی این طرح عملیاتی شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.