کد خبر : 33813
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 شهریور 1396 - 13:12

جزییات تجهیز روستاها به شرکت تعاونی

این طرح با هدف اشتغال زایی برای روستائیان در حال اجراست.

۱۰ هزار روستا تا پایان دولت دوازدهم مجهز به شرکت تعاونی می شوند.

 سیدحمید کلانتری در حاشیه برگزاری همایش تقدیر از تعاونی های منتخب دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگاران، اظهارکرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، این طرح با هدف اشتغال زایی برای روستائیان سراسر کشور هم اکنون در حال اجراست.
وی با بیان اینکه با اجرای طرح روستا تعاون ۶۵ هزار شغل در روستاهای کشور ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون با همکاری سازمان برنامه و بودجه ۷۰۰ روستا برای اجرای این طرح شناسایی شده است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاونی ها با اشاره به رشد خوب صادرات شرکتهای تعاونی، افزود: صادرات شرکتهای تعاونی در سال گذشته ۲٫۱ میلیارد دلار بود که می کوشیم با تقویت آنها این رقم به سه میلیارد دلار افزایش یابد.
وی با بیان اینکه تعاونی های تشکیل شده در سال جاری کارشان صادراتی نیست، تصریح کرد: به دلیل وجود اهمیت صادرات در حوزه تعاون همایشی در روز سه شنبه با حضور ۱۰۰ تعاونی برتر صادراتی که بین یک میلیون دلار تا ۵۰ میلیون دلار صادرات دارد، برگزار می شود.
کلانتری همچنین باتاکید بر مردمی کردن اقتصاد کشور، تصریح کرد: با مردمی کردن اقتصاد، مردم می توانند در تصمیم گیریهای اقتصادی همکاری و مشارکت داشته باشند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاونیها به منظور شرکت همایش تقدیر از تعاونی های برتر منتخب دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان اصفهان و همچنین افتتاح همزمان ۶۸ طرح تعاونی استان اصفهان به کاشان سفر کرده است.
در همایش تقدیر از تعاونی های برتر منتخب دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان اصفهان که در سالن اجتماعات اطاق بازرگان، معادن و کشاورزی کاشان برگزار شد، از ۳۰ شرکت تعاونی برتر استان اصفهان با اهدای لوح تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.