کد خبر : 32589
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1396 - 18:59

توزیع بذر اصلاح شده یارانه دار گندم بین کشاورزان

در کشت گندم مزیت صادراتی در دراز مدت نداریم بلکه اولویت نخست کشور تامین نیاز داخل است.

سالانه ۵۲ درصد از اراضی کشاورزی کشور به زیرکشت گندم می رود

اسماعیل اسفندیاری پور در مراسم تجلیل از بهره برداران نمونه بخش کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در کشت گندم مزیت صادراتی در دراز مدت نداریم بلکه اولویت نخست کشور تامین نیاز داخل است.
وی با بیان اینکه تمامی الزامات مورد نیاز برای افزایش تولید گندم در کشور فراهم شده ، بیان کرد: در این زمینه ۸۰ هزار دستگاه تراکتور با پرداخت تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد ریالی و ۲ هزار دستگاه کمباین وارد مزارع شده است.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید طرح های ۱۰ ساله درازمدت تا افق ۱۴۰۴ تنظیم شده، در معاونت زراعت هشت محصول و چهار برنامه تعریف شد که گندم یکی از این محصولات است.
اسفندیاری پور اظهار کرد: در سال جاری ۴۷۲ هزار تن بذر اصلاح شده یارانه دار گندم در اختیار کشاورزان و بهره برداران قرار گرفت.
وی عنوان کرد: امسال تا ۲۰ تیرماه بیش از ۶ میلیون تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان خریداری شد و پیش بینی می شود نیاز گندم کشور تاکنون خریداری و تامین شده است.
وی با اشاره به پرداخت هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان تا ۱۵ خردادماه، یادآور شد: همچنین از ۱۵ خردادماه تا ۱۵ تیرماه نیز ۵۰ درصد وجه کشاورزان در این زمینه پرداخت شد.
مجری طرح محوری گندم یادآور شد: وضعیت خودکفایی گندم در سال های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ به میزان ۶۷ درصد بود، همچنین میزان خرید گندم در این سه سال، ۴ میلیون و ۷۹ هزار هکتار بوده است.
اسفندیاری افزود: درصد خودکفایی گندم در سه ساله دولت تدبیر و امید روند رو به رشدی داشته و در سال ۹۳ به میزان ۷۶ درصد، سال ۹۴ به میزان ۸۴ درصد و در سال گذشته به ۱۰۵ درصد رسیده است و نیاز کشور در این زمینه رفع شد.
وی گفت: سال جاری کل نیاز گندم کشور تامین شده است و مازاد خرید گندم برای سال ۹۷ نیز باقی خواهد ماند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.